Brzmi to zabawnie, ale na miejscu sprawa jest traktowana śmiertelnie poważnie przez samych zainteresowanych. Motorower ma silnik o pojemności 80 ccm i został zaprezentowany 19 czerwca.

O tym jak istotne jest przedsięwzięcie mogą świadczyć słowa wiceprezesa wspomnianej agencji – dr. Mohammeda Haruna:
 

„Około 20 milionów Nigeryjczyków polega dzisiaj na motocyklach jako na głównym środku transportu. Wielu młodych bezrobotnych i mężczyzn wspiera swoje rodziny lub utrzymuje się z wykorzystywania motocykli do celów komercyjnych. Proszę sobie wyobrazić ile miejsc pracy zostanie stworzonych, jeśli tylko Nigeria zamknie granice w celu zablokowania importu motocykli i pozwoli przedsiębiorcom inwestować w produkcję części przeznaczonych do lokalnie produkowanego motocykla.”

Z jednej strony brzmi to niedorzecznie, ale jeżeli chociażby w Polsce po upadku PRL w podobny (choć znacznie mniej radykalny sposób) broniłoby się lub chociażby wspierało krajowy przemysł motoryzacyjny, to może „przy życiu” pozostałoby więcej rodzimych producentów, a tak to udało się jedynie Rometowi.

Autor: Wojciech Grzesiak