Jak wypada Honda Varadero 125 z lat 2001-2007? Wady, zalety, opinia mechanika oraz użytkownika…
Na początek trochę historii, a poniżej nasz film w ramach cyklu „Motocykl używany”.
Honda Varadero 125 to model dedykowany dla początkujących kierowców. W Europie zadebiutował w 2001 roku jako typowy dual nadający się do turystyki, w lekki teren oraz na codzienne dojazdy do pracy, w czym pomagała niezła osłona czołowa i wyższy prześwit oraz wygodne siedzenie. Osobliwością, jak na tę klasę pojemnościową był dwucylindrowy silnik w układzie V o mocy 15 KM, pierwotnie zaprojektowany do cruisera Shadow 125.
Klienci dobrze przyjęli model, a w pierwszym miesiącu sprzedaży w UK, nabywców znalazło aż 380 sztuk.
W 2003 roku zmieniono felgi oraz ich kolorystykę z czarnego na srebrny. Większe zmiany nastąpiły w 2007, kiedy motocykl otrzymał elektroniczny wtrysk paliwa. Skorygowano design nadwozia, reflektor, szybę, kierunkowskazy. Nowa deska rozdzielcza otrzymała kontrolkę rezerwy paliwa a lusterka z kierownicy przeniesiono na owiewkę. Przy okazji obrócono o 180 stopni wlot powietrza w układzie dolotowym. Pojemność zbiornika zmniejszyła się o 0,5l (do 16,8 l) przez układ wtryskowy zajmujący więcej miejsca niż gaźniki.
W takiej formie pojazd przetrwał do 2011 roku, kiedy zniknął z oferty Hondy na większości europejskich krajów…
Cykl „Motocykl Używany” nie mógłby powstać bez wsparcia partnerów, a są nimi firmy:
Zostaw odpowiedź