Wspomniane motocykle bazują na tej samej czterosuwowej, jednocylindrowej jednostce napędowej o pojemności 249 ccm, ale mają różny charakter. Ninja została wyposażona w owiewkę czołową, Z jest typowym nakedem, idealnym do jazdy w mieście. Dlaczego Kawasaki oferuje pojazdy o pojemności ćwierć litra mając całkiem udane trzysetki? Odpowiedź jest prosta: dzięki jednocylindrowym silnikom (300 są twinami) producent ma szansę znacznie korzystniej skalkulować cenę a początkujący kierowcy szybciej się odnajdą na słabszym pojeździe. Ideą przyświecającą budowie były jak najniższe koszty przy jak największej dzielności miejskiej, przyjazności i zwinności motocykla. Nie znaczy to jednak, że motocykl nie został wyposażony w elementy poprawiające bezpieczeństwo; hamulce o średnicy 290 i 220mm, przedni widelec 37mm zapewnią stabilność i efektywne hamowanie a ukoronowaniem jest ABS dostępny (niestety) w opcji.

ZOBACZ RELACJĘ NA ŻYWO

Więcej o motocyklach Kawasaki Autor: Jakub Olkowski

Więcej w Nowości rynkowe
Kawasaki Ninja H2, H2R oraz 1400GTR

W przypadku Kawasaki należy uzbroić się w cierpliwość. Oczekiwane H2/H2R, czyli turbodoładowane superbike'i w odsłonie drogowej i torowej trafią do...

Zamknij