Jaki motorower na początek? Barton FR 50 to nie skuter! - Motogen.pl

Jaki motorower na początek, dla 14 latka z uprawnieniami na motorower? Zobacz prezentację Bartona FR, jednego z najtańszych i najlepiej wyposażonych nakedów w segmencie 50 ccm…

Wiele lat temu, kiedy wiek, wzrost, posiadane uprawnienia i zdrowy rozsądek nie pozwalał na poruszanie się motocyklem, wraz z kolegami z osiedla posiadaliśmy motorowery. Były to oczywiście motorynki, ktoś z nas miał Komara. Za sprawą większych gabarytów wydawał się prawdziwym motocyklem. Motorynka oznaczała małe kółka, które wpadały w osiedlowe dołki, a jej kształt wprawdzie przypominał motocykl, ale jakiś taki niepełny. Była zbyt mała, zbyt „motorowerowa” i zbyt powściągliwa, żeby można było się na niej poczuć jak prawdziwy facet. A do tego wszystkiego często się psuła.

Od tego czasu minęło niemal trzydzieści lat, a osoby, które posiadają kategorię AM, dzisiaj nie powinny mieć żadnych kompleksów odnośnie wielkości czy pojemności jednośladu. A to wszystko za sprawą Bartona FR.

Barton FR 50
Barton FR 50

Barton FR 50 wygląda jak prawdziwy motocykl!

Rzut boczny Bartona FR 50 zdradza wszystko. Mamy do czynienia z prawdziwym motocyklem, a nie optymalizowanym gabarytowo maleństwem z możliwością przewozu w plecaku czy walizce. FR został zbudowany według słusznej szkoły: rama z elementami kratownicy, sportowy zbiornik paliwa oraz stopniowane siedzenie – wartości takie, jak te dominujące w sylwetkach motocykli sportowych.

Do tego zawieszenie typu USD, tarcza hamulcowa typu „wave” przy przednim kole oraz pełnowymiarowe felgi o średnicy 17 cali, to rozwiązania z motocykli o dużo większej pojemności. Również wymiary (długość 205,5 cm, szerokość 76 cm oraz wysokość 115,5 cm) zdradzają, że mamy do czynienia z pojazdem pełnowymiarowym.

Barton FR 50 potrafi stoppie
Barton FR 50 potrafi stoppie

Barton FR: diabeł tkwi w szczegółach

Jeśli sylwetkę motocykla połączymy z fajnymi dodatkami okaże się, że FR to świetna propozycja. W standardzie znajdziemy ciekłokrystaliczny wyświetlacz z wskazaniem biegu, a także sportowy, analogowy obrotomierz. Pojazd został wyposażony w skuteczny reflektor ze światłami pozycyjnymi w technologii LED. W tej samej technologii wykonano tylną lampę oraz kierunkowskazy. W wieku 14 lat wszelkie bajery w pojeździe mają wręcz kluczowe znaczenie! Przednia owiewka przypomina te wykorzystywane w streetfighterach. Oprócz niej, agresywny kształt i dynamikę linii podkreślają tłumik, felgi, lusterka oraz owiewka pod silnikiem. Całość, wraz ze schematami malowania sprawia naprawdę dobre wrażenie.

Przejrzyste i atrakcyjne zegary Barton FR 50
Przejrzyste i atrakcyjne zegary Barton FR 50

Jak jeździ Barton FR 50?

Moc 2,72 KM w połączeniu z masą 121 kg nie może zwiastować piorunujących doznań. Takie są wymogi kategorii AM. Zatem prędkość maksymalna w okolicy 45 km/h nie powinna nikogo dziwić, wszak tego wymagają ustawodawcy. I bardzo dobrze. W połączeniu ze skutecznym, hydraulicznym hamulcem przednim, odpowiadającym w 70% za siłę hamowania, pozwala na szybki, ale i bezpieczny rozwój umiejętności kierowcy. Mówiąc prościej: poza osiągami silnika wszystko pozostałe jest zbliżone parametrami (masa, geometria, gabaryty, siła hamowania) do pojazdów wyższych pojemności. Zatem ten, kto się nauczy dobrze jeździć Bartonem FR, poza dostosowaniem do osiągów mocniejszego silnika, jest gotowy do rozpoczęcia jazdy na szybszych sprzętach.

Osiągi w obecnej formie nie przeszkadzają jednak w treningach hamowań czy wszelkich manewrów. A wręcz są ich sprzymierzeńcami, wszak ewentualny upadek przy 40 km/h jest z założenia bezpieczniejszy, niż przy dwukrotnie wyższej prędkości. Każdy posiadacz kategorii AM znajdzie w Bartonie FR sprzymierzeńca do szybkiego rozwoju techniki jazdy, czego nie można mówić o starych, poczciwych motorowerach o niewielkich gabarytach oraz skuterach tego samego segmentu.

Barton FR 50
Barton FR 50

Naszym zdaniem

Barton FR świetnie wygląda. Pali śladowe ilości paliwa, co w połączeniu z 15-litrowym zbiornikiem paliwa pozwala na długie przebiegi pomiędzy tankowaniem. Ma formę, charakterystykę i klimat dorosłego motocykla, co w wieku 14 lat ma duże znaczenie. Do tego wszystkiego oferuje bogate wyposażenie, nowoczesne rozwiązania techniczne i będzie doskonałym narzędziem do szybkiego rozwoju umiejętności jazdy. Przy cenie 7999 zł, wydaje się także bezkonkurencyjny w relacji cena/oferowane rozwiązania/jakość. Patrząc na niego zaczynam żałować, że znów nie mam 14 lat…

Więcej modeli Barton Motors znajdziecie na barton-motors.pl.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany