Honda Hornet CB750 2023 - szerszeń wylądował! [cena, dostępność, dane techniczne, opis, zdjęcia, film] - Motogen.pl
  • Nowy CB750 Hornet zaprezentowany na targach motocyklowych Intermot w Kolonii
  • Dzięki najlepszemu w klasie stosunkowi mocy do masy, każda przejażdżka Hornetem gwarantuje pozytywne emocje
  • Nowy, rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 755 cm3 zapewnia maksymalną moc 92 KM (67,5 kW) i moment obrotowy 75 Nm.
  • Zupełnie nowa ultralekka stalowa, dwubelkowa rama rurowa
  • Odważne wzornictwo streetfightera, opracowane przez zespół stylistów biura badawczo-rozwojowego Hondy w Rzymie
  • Cztery tryby jazdy umożliwiają dostosowywanie mocy, intensywności hamowania silnikiem i kontrolę momentu obrotowego HSTC
  • Bogata lista wyposażenia i trzy dostępne pakiety akcesoriów

Honda zaprezentowała dziś na targach Intermot, w niemieckiej Kolonii, wyczekiwany przez wszystkich nowy motocykl CB750 Hornet. Oznacza to powrót  modelu o niezwykle sugestywnej nazwie („Hornet” – szerszeń) do oferty marki.

Szybki, zwrotny Hornet zagwarantuje radość z jazdy w różnych warunkach, co osiągnięto dzięki najlepszemu w klasie stosunkowi mocy do masy, który połączono ze znanymi od dawna atrybutami motocykli Hondy – doskonałym wyważeniem, stabilnością i łatwością prowadzenia.

Cena i dostępność – Honda Hornet 2023

Oficjalna cena nowej Hondy Hornet 2023 w Polsce to 35 900 złotych. Pierwsze sztuki pojawią się w polskich salonach Honda na początku roku 2023.

OD REDAKCJI: Poniżej przeczytacie zwięzłą informację o wszystkich cechach Horneta 2023. Pełna i rozbudowana informacja prasowa od Hondy dostępna jako załącznik w PDF. Zdjęcia na samym dole artykułu, pod danymi technicznymi.

Honda Hornet 2023 – film:

Honda Hornet 2023 – silnik

Opracowany od podstaw, lekki i kompaktowy, rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 755 cm3 kryje w niewielkich gabarytach wiele osiągnięć inżynieryjnych Hondy. „Szerszeń” nadal pokazuje żądło – maksymalną moc 92 KM (67,5 kW) osiąga przy 9500 obr./min. W połączeniu z wysokim momentem obrotowym, dostępnym w pełnym zakresie obrotów silnika (maks. 75 Nm przy 7250 obr/min), zapewnia to walory użytkowe przy niskich i średnich prędkościach obrotowych silnika, pozwalając na energiczne przyspieszenie w różnych scenariuszach drogowych.

Nowy silnik to demonstracja inżynierskich kompetencji Hondy. Wał korbowy ma wykorbienia przesunięte o 270°, a odstępy między momentami zapłonu są nierównomierne, co – w połączeniu ze specjalnie dopracowanym układem wydechowym – powoduje pulsacyjny odgłos, charakterystyczny dla dwucylindrowej „fałki”. Chronione patentem kanały dolotowe Vortex Flow odpowiadają za równomierne rozprowadzenie strumienia powietrza we wnętrzu airboxa, zapewniając ostrą reakcję przepustnicy i szybki start. Oba cylindry są pokryte powłoką Nikasil – niklu i węglika krzemu – stosowaną już w CBR1000RR-R Fireblade. Przemyślane rozplanowanie oraz 8-zaworowy układ rozrządu głowicy Unicam pozwoliły na zmieszczenie całości w ultrakompaktowej jednostce napędowej. 

Zawieszenie, rama, podwozie – Honda CB750 Hornet 2023

Nowy silnik mieści się w opracowanej od podstaw, lekkiej, stalowej, dwubelkowej ramie, ważącej zaledwie 16,6 kg, dostosowanej do osiągów jednostki. Zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston, z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BPTM) zapewnia zwinność i informacje zwrotne dla kierowcy. Większą przyjemność z jazdy uzyskamy również dzięki tylnemu amortyzatorowi z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, współpracującemu w układzie Pro-Link ze stalowym wahaczem.

Kąt główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 25°/99 mm, a rozstaw osi wynosi 1420 mm. Masa motocykla to 190 kg w stanie gotowym do jazdy.

Hamulce w Hondzie Hornet CB750 2023

Dwie przednie tarcze o średnicy 296 mm i czterotłoczkowe zaciski Nissin montowane radialnie zapewniają imponującą siłę hamowania i doskonałe wyczucie dźwigni hamulca. Aby jeszcze wyżej podnieść jakość prowadzenia i jazdy, obręcze z lekkiego stopu wyposażono w szprychy w kształcie litery Y. Na obręcz przedniego koła o szerokości 3,5 cala zakładana jest opona 120/70-ZR17, a z tyłu, na obręczy 4,5 cala, znajduje się opona 160/60-ZR17.

Ekran i tryby jazdy – Honda Hornet CB 750 2023

Przyjemność z jazdy, walory praktyczne i dumę z posiadania uzupełnia bogata lista wyposażenia z 5-calowym kolorowym wyświetlaczem TFT, który w przejrzysty sposób dostarcza najważniejszych informacji i umożliwia kontrolę systemów. Komunikację zapewnia system Honda Smartphone Voice Control, współpracujący zarówno z urządzeniami z Androidem, jak i (po raz pierwszy) iOS. Oświetlenie jest w pełni LED-owe, z automatycznie wyłączanymi kierunkowskazami i funkcją ESS (awaryjne włączenie kierunkowskazów podczas ostrego hamowania), co poprawia bezpieczeństwo kierowcy.

Nowy Hornet dysponuje również trzema domyślnymi trybami jazdy, z opracowanymi wstępnie kombinacjami doboru mocy, intensywności hamowania silnikiem oraz kontroli unoszenia przedniego koła, zintegrowanej z kontrolą momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control. Czwarty tryb, ‘User’ daje możliwość niestandardowej kombinacji ustawień, dopasowanej do preferencji i stylu jazdy kierowcy.

Honda Hornet 2023 CB750 – design i dodatki

Design motocykla, opracowany przez zespół stylistów biura badawczo-rozwojowego Hondy w Rzymie – odpowiedzialnego również za takie przebojowe produkty jak Africa Twin, X-ADV i seria Neo Sports Café – sprawia, że nowy Hornet jest bardzo odważnym, współczesnym wyrazem technicznego piękna, o sylwetce, liniach i kształtach zachowujących zwarte, drapieżne proporcje. Charakterystycznym elementem jest zbiornik paliwa o ostrej formie, nawiązującej do kształtu skrzydła szerszenia. Od drapieżnie pochylonego „nosa” z przodu, po ostry jak brzytwa, ograniczony w formie tył – projektanci wprowadzili stylistyczne oznaki napięcia i agresji, które podkreślają sportowe ambicje Horneta.

Dla modelu CB750 Hornet dostępna będzie szeroka oferta oryginalnych akcesoriów Hondy, w tym trzy pakiety – Sport, Style i Touring – pozwalające zaspokoić oczekiwania każdego motocyklisty. Model będzie dostępny w czterech wariantach kolorystycznych: Pearl Glare White, Graphite Black (dla obu przewidziano klasyczną ramę Metallic Red Flame i anodowane widelce Red), a także w kolorze Matte Iridium Gray Metallic oraz Mat Goldfinch Yellow.

Nazwa Hornet powraca do oferty modelowej w produkcie, który z pewnością otworzy kolejny ekscytujący rozdział w znakomitej historii „szerszenia”.

Dane techniczne Honda Hornet 2023 (CB 750)

SILNIK
Typ silnikaChłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy OHC, z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam
Pojemność skokowa755 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka (mm)87mm x 63,5mm
Stopień sprężania11.0:1
Moc maksymalna92 KM (67,5 kW) przy 9500 obr./min
Maks. moment obrotowy75 Nm przy 7250 obr./min
Poziom hałasu (dB)L (wot) – 77,5; L (urban) – 73,5
Prędkość maksymalna (km/h) 205 km/h
Pojemność układu smarowania3,8 l
RozrusznikElektryczny
SYSTEM PALIWOWY
ZasilaniePGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa15,2 l
Emisja CO2 wg WMTC100 g/km
Zużycie paliwa23 km/l – 4,35 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemność akumulatora12 V 7,4 Ah
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgłaMokre wielopłytkowe, antyhopping
Typ skrzyni biegówSześciobiegowa przekładnia manualna
Przeniesienie napęduŁańcuch
RAMA
Typ ramyStalowa dwubelkowa rurowa (diament)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.)2090 mm x 780 mm x 1085 mm
Rozstaw osi1420 mm
Kąt pochylenia kolumny25˚
Wyprzedzenie99 mm
Wysokość siedziska795 mm
Prześwit140 mm
Masa własna (kerb weight)190 kg
Promień skrętu2,7 m
ZAWIESZENIE
Zawieszenie z przoduWidelec z goleniami 41 mm Showa SFF-BPTM USD, skok 130 mm
Tylne zawieszenieZespolone typu Honda Pro-Link, skok 120 mm
KOŁA
Koło z przoduOdlew aluminiowy, 5 ramienne
Koło z tyłuOdlew aluminiowy, 5 ramienne
Opona przednia120/70ZR-17
Opona tylna160/60ZR-17
HAMULCE
Typ układu ABSDwukanałowy
Hamulce przedniePodwójne tarcze 296 mm x 4 mm hamowane przez czterotłoczkowe zaciski Nissin z radialnym mocowaniem
Hamulce tylnePojedyncza tarcza 240 mm x 5 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźnikówWyświetlacz TFT
ReflektorLED
Światła tylneLED
ŁącznośćHSVC
USBtypu C
Automatyczny wyłącznik kierunkowskazówTak
System zabezpieczeńHISS (Honda Intelligent Security System)
Dodatkowe wyposażenieESS, 4 tryby jazdy

Honda Hornet 2023 – zdjęcia:


3 komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany