Druga tura testów MotoGP w Malezji - Motogen.pl

Pierwszy dzień już się zakończył. Chyba nikogo nie zdziwi fakt, że najszybszy był Dani Pedrosa. Tym razem jego najlepszy czas to 2:01.580. Czasy pełnych okrążeń były w miarę równe – oscylowały wokół średniego 2:01.000. Marc Marquez, partner Pedrosy z zespołu, uzyskał trzeci wynik – 2:01.942. Debiutujący Hiszpan jeździł dzisiaj z tymi samymi ustawienieniami, których używa Pedrosa. Do „klubu” 2:01.000 dołączył również Stefan Bradl z LCR Honda MotoGP, uzyskując czwarty czas dnia. Bradl testował dzisiaj dwie różne opcje ustawień motocykla, a także zawieszenie firmy Ohlins i hamulce Nissin. Alvaro Bautista, który kontynuował testy zawieszeń Showa, zakończył dzień z siódmym czasem.

Wśród zawodników Yamahy na drugim miejscu znalazł się Jorge Lorenzo z czasem 2:01.815, a Valentino Rossi był piąty z wynikiem 2:02.028. Obaj skupili się na tym, żeby osiągnąć równe tempo na dystansie zbliżonym do wyścigowego. Rossi miał problemy techniczne z tegoroczną wersją M1, więc kontynuował jazdę na modelu z ubiegłego sezonu. Usterki dotyczyły nowego nadwozia. Na koniec Rossi powiedział, że „jeżeli jutro będzie padać, to pojeździmy trochę w mokrych warunkach”. Zawodnicy satelickiego Monster Yamaha Tech 3 znaleźli się na miejscach szóstym (Cal Crutchlow) i dziesiątym (Bradley Smith).

Ducati cały czas eksperymentuje z nowymi częściami. W przypadku teamu fabrycznego (Andrea Dovizioso i Nicky Hayden) były to nowe zbiorniki paliwa. Członkowie zespołu zakończyli dzień kolejno na ósmym i dziewiątym miejscu. Pramac Racing również nie zachwyciło. W przypadku Bena Spiesa trzynasta pozycja jest oczywiście usprawiedliwiona, ponieważ cały czas leczy kontuzję ramienia. Andrea Iannone, który testował dzisiaj dwa różne silniki, był czternasty.

Wśród ścigających się na motocyklach CRT najszybszy okazał się Aleix Espargaro – znalazł się na dwunastej pozycji z czasem 2:03.941. Z zawodników teamów CRT, które w tym sezonie będą korzystać z nowej elektroniki firmy Magneti Marelli (obowiązkowej od przyszłego sezonu), najszybszy był Hiroshi Aoyama z zespołu Avintia Blusens (2:04.743).

Szczegółowe wyniki testów, w tym czasówki okrążenie po okrążeniu, znajdziecie na stronie MotoGP.com.

Autor: Wojciech Grzesiak