1098 dostępne było w trzech wersjach podstawowej oraz 1098 S i 1098 R. Motocykl napędzany jest L-Twinem z czterema zaworami na cylinder Desmodromic o pojemności 1099 ccm. Jednostka generuje 160 KM przy 9750 obr./min. Model 1098 S dysponuje natomiast takim samym stadkiem koni jest jednak o dwa kilo lżejszy i waży 171 kg. Wersja 1098R otrzymała jednostkę o pojemności 1194 ccm generującą 180 KM przy 10000 obr./min oraz zawieszenie Ohlinsa. Za wyhamowanie maszyn odpowiadają heble Brembo, co gwarantuje bardzo skuteczne wytracanie prędkości.
Następcą 1098 w ofercie Ducati jest model 1198.
Silnik | 2-cylindrowy, 4-suwowy, 8-zaworowy |
Pojemność | 1 099 cm³ |
Prędkość max | 299 km/h |
Moc | 180.00 KM (131.4 kW)) przy 9750 RPM |
Maks. moment | 134.37 Nm (13.7 kgf-m or 99.1 ft.lbs) przy 7750 RPM |
Chłodzenie | ciecz |
Rama | stalowa, rurkowa |
Zbiornik paliwa | 15,5 l |
Przednie zawieszenie | |
Tylne zawieszenie | |
Przednia opona | 120/70-17 |
Tylna opona | 190/55-17 |
Przedni hamulec | podwójne tarczowe, 320 mm |
Tylny hamulec | tarczowe, 245 mm |
Zostaw odpowiedź