Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Ze świata

Rewolucja u Harleya

Przyszły rok to, zapewne huczne, jak to u Harleya, obchody 115 rocznicy założenia firmy przez Williama S. Harleya, Williama A. Davidsona, Waltera Davidsona i Arthura Davidsona. My mamy już informację, czego można spodziewać się, jeśli chodzi o ofertę producenta motocykli z Milwaukee.

A szykuje się prawdziwe trzęsienie ziemi. Z oferty zupełnie znika bardzo ceniona przez wszystkich ceniących sobie własności jezdne linia Dyna. Na portalach społecznościowych miłośników marki można już znaleźć grafiki z nekrologiem „R.I.P. Dyna”. Na szczęście wygaszenie linii Dyna nie oznacza pożegnania z cenionymi modelami. Z ramą innego typu trafą one do koszyka „Softail”.

 

Dyna vs Softail.

 

O co chodzi w terminologii H-D? Dla niewtajemniczonych przypominało to trochę czarną magię, tymczasem podział był bardzo prosty i, paradoksalnie, logiczny. Dyna to dwa amortyzatory przy tylnym kole i silnik bez wałka wyrównoważającego (odrobinkę mocniejszy), montowany elastycznie w ramie. Softail, to silnik przykręcony „na sztywno” do ramy, wałek wyrównoważający w silniku (stąd delikatna róznica mocy w porównaniu do silników Dyna) i tylny wahacz imitujący sztywny tył, z pojedynczym amortyzatorem ukrytym pod motocyklem.

 

Softail 2018

 

Koneserzy twierdzili zgodnie, że jeśli chodzi o własności jezdne, Dyna bije na głowę Softaila. Niestety, dla wielu wygląd dwóch, klasycznych amortyzatorów po bokach motocykla był na tyle rażący, że woleli imitację nieco gorzej prowadzącego się Softaila. Na 2018 rok przekonstruowano ramę w Softailu. Można powiedzieć, że zbudowano ja od początku. Z naszych informacji wynika, że niektóre modele są nawet o 17 lżejsze od modeli 2017. Poprawiono także wahacz oraz tylny amortyzator. To będziemy musieli jednak zweryfikować osobiście, bo dawno przestaliśmy wierzyć na słowo marketingowcom (nie tylko Harleya). Modele Touring nie doczekały się większych zmian na rok 2018, a te, jak wiadomo, także bazują na ramie analogicznym z modelami Dyna z dwoma elementami resorująco-tłumiącymi przy tylnym kole.

 

Silniki

 

Wszystkie jednostki w linii Softail to silniki Milwaukee-Eight. Jako podstawowy w ramy motocykli trafia czterozaworowa, bardzo dynamiczna „stosiódemka” (107). W niektórych modelach oferowany będzie także rozwiercony Milwaukee-Eight 114 z pojemnością 1868 ccm i momentem obrotowym 155 Nm!

 

Linia modelowa Softail 2018

 

Kilak modeli przeskoczyło nam z rodziny Dyna do Softaila, wiele zmieniło też swój imege, na zdecydowanie nowocześniejszy, a czasem bardzo zawadiacki, jak np. w przypadku Fat Boba, który zaczyna bardziej przypominać agresywnego Nakeda niż nobliwego stupiętnastolatka. Ale fani nostalgii nie powinni być zawiedzeni. Takie modele jak nieśmiertelna Heritage Classic i Deluxe nadal hołdują tradycji.

 

Model silnik zaszeregowanie do 2017
Street Bob 107 Dyna
Fat Bob 107 Dyna
Fat Bob 114 114 Dyna
Dyna Low Rider 107 Dyna
Breakout 107 Softail
Breakaot 114 114 Softail
115th Anniversary Breakout 114 Softail
Softail Slim 107 Softail
Fat Boy 107 Softail
Fat Boy 114 114 Softail
115th Anniversary Fat Boy 114 114 Softail
Deluxe 107 Softail
Heritage Classic 107 Softail
Heritage Classic 114 114 Softail
115th Anniversary Heritage Classic 114 114 Softail

 

Więcej o motocyklach Harley-Davidson
Redaktor naczelny
oceń ten materiał:
Fat Bob Fat Bob
Deluxe Deluxe
Breakout 114 Breakout 114
Fat Bob 114 Fat Bob 114
Fat Boy Fat Boy
Low Rider Low Rider
Softail Slim Softail Slim
Street Bob Street Bob
Heritage Classic 114 Heritage Classic 114
Heritage Classic Heritage Classic
Fat Boy 114 Fat Boy 114
Breakout Breakout
115th Anniversary Fat Boy 114 115th Anniversary Fat Boy 114
115th Anniversary Heritage Classic 114 115th Anniversary Heritage...
Breakout 115th Anniversary 114 Breakout 115th Anniversary...
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści