Czy słyszeliście o Hondzie VRX400? Informacje na jej temat są sprzeczne, szczególnie w odniesieniu do rynków zbytu i lat produkcji. Tym ciekawsze wydaje się ogłoszenie, które znaleźliśmy na jednej z grup na FB informujące o sprzedaży VRX400 Roadster na terenie Polski. To może być doskonały pomysł na motocykl, którego nie spotkamy zbyt często na naszych drogach…

HONDA VRX400

Jak na razie to jedyny egzemplarz, który kiedykolwiek zauważyłem w Polsce zarówno w ogłoszeniach jak i na drodze. Honda VRX400 (oznaczona jako NC33) produkowana była według niektórych źródeł tylko dwa lata, w 1995 i 1996 roku, z czego w tym drugim w dwóch wersjach: standard i “Special Black”, z czarnym wykończeniem silnika i osprzętu. Oficjalnie dostępna tylko na rynku japońskim najprawdopodobniej trafiła w pewnej ilości do Wielkiej Brytanii.

Napędzana dwucylindrowcem z trzema zaworami na cylinder o pojemności 398 ccm generującym 33 KM. Przy masie 205 kg umożliwiała osiągnięcie prędkości 140 km/h.

Honda VRX400 Roadster…Motocykl wystylizowany w nieco “podobny” sposób do Harley-Davidsona Sportstera miał charakter gdzieś po środku pomiędzy chopperem/cruiserem/flat trackerem a maszyną sportową z lat 50. Warto wspomnieć, że przy wymiarach (długość, szerokość, wysokość) 2235x760x1105 była pełnowartościowym, pod względem wielkości motocyklem. Wyposażona w klasyczne zawieszenie, 11l zbiornik paliwa, zasilanie gaźnikiem oraz skrzynię o pięciu przełożeniach (z finalnym napędęm łańcuchem) oferowała to, co większość klasycznie stylizowanych motocykli z połowy lat 90. Z elementów stylistycznych na nas najlepsze wrażenie zrobiły śliczne tłumiki przypominające nieco pierwszą Hondę CB750.

DLACZEGO TEN OBIECUJĄCY POJAZD NIE BYŁ OFEROWANY W EUROPIE?

Najprawdopodobniej w wyniku analizy rynku producent zdał sobie sprawę, że będzie miał bardzo silną konkurencję w postaci Hondy Shadow 600, która trafiała w schyłek mody na choppery, posiadała większą pojemność, nieco lepsze osiągi i zapewne zbliżoną cenę. A tak swoją drogą, czy gdyby VRX400 był popularny, nie stałby się wymarzoną bazą pod budowę cafe-racerów?

Honda VRX400 Roadster “Special Black”…Motocykl oferowany w ogłoszeniu (zatrzegamy, że nie widzieliśmy go na żywo) wydaje się ciekawą propozycją – nie sprawia wrażenia zniszczonego lub zdekompletowanego – poza drobiazgami jest bez większych zastrzeżeń. Zdziwienie może budzić data produkcji, 1999 ale to temat dla przyszłego klienta. Być może to data rejestracji, a może nasze informacje odnośnie lat produkcji są niepełne.

Tak czy inaczej, jeśli macie wolne 9999 zł, nietuzinkowy motocykl czeka…

Link do ogłoszenia znajdziecie tutaj

Więcej w Ciekawostki
JAK RADZĄ SOBIE MOTOCYKLIŚCI W SKANDYNAWII? (DUCATI MONSTEREM PRZEZ ŚNIEGI)

Skandynawia nie kojarzy się z całorocznymi, przyjaznymi warunkami dla motocyklistów. Jednak potomkowie wikingów rzadko kiedy przejmują się drobiazgami a szczególnie...

Zamknij