Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Jazda motocyklem na jednym kole - jak zrobić wheelie? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Jazda motocyklem na jednym kole - jak zrobić wheelie?

Jeśli chcesz się bawić w stunt to po pierwsze i najważniejsze musisz nauczyć się podstawowego triku, czyli jazdy na jednym, tylnym kole. To jest jak kamień węgielny i węgiel kamienny zarazem, bo jest podstawą i drogą wyjściową do innych trików.
Jeśli chcesz się bawić w stunt to po pierwsze i najważniejsze musisz nauczyć się podstawowego triku, czyli jazdy na jednym, tylnym kole. To jest jak kamień węgielny i węgiel kamienny zarazem, bo jest podstawą i drogą wyjściową do innych trików.
Jednak zanim przejdziemy to omawiania sprzętu i techniki kilka słów o bezpieczeństwie. Jadąc na trening zawsze bierz kogoś ze sobą. Jest to reguła reguł i nie wolno robić od niej wyjątku! Nigdy nie jedź latać samotnie! Ktoś stojąc z boku lepiej oceni jak wysoko podnosisz koło, co należy poprawić itd. Poza tym w razie gleby, która jest chlebem powszednim stuntera, osoba towarzysząca może okazać się nieodzowną pomocą. W razie poważniejszego wypadku wezwie karetkę i zawiadomi rodzinę, a jeśli Twoja gleba była lekka to pomoże dojść do siebie, albo opatrzy ewentualne „wojenne rany”.
Inna równie ważna rzecz to ubiór. Kask i rękawice to jest totalne minimum jakie musisz mieć zawsze na sobie. Jednak najlepiej gdy oprócz tego włożysz jeszcze kurtkę z protektorami lub zbroję/buzer, a na nogi. zamiast brzęczących butów z ostrogami, jakieś motocyklowe kozaczki. Czyli ogólnie zabezpieczajcie się dzieciaki!

Kwestia sprzętu wygląda mniej więcej tak, że jak się uprzesz, to możesz ćwiczyć na Dnieprze z koszem albo Goldwingu z airbagami - Twoja broszka. Jeśli jednak Twój sprzęt ma nieco bardziej sportowy rodowód to podstawy możesz opanować przez „szybkie gumy”. I uwaga, obalamy pierwszy mit: SZYBKA GUMA JEST ŁATWIEJSZA NIŻ WOLNA GUMA! Tak jest naprawdę, nikt tu nie ściemnia! Na co dzień w TV słychać że im szybsze tym lepsze i takie tam pierdoły. Szybka guma na mocnym sprzęcie jest naprawdę łatwa.
Mamy dwa sposoby na wyrywanie „sprzęta” na koło: jedna to z gazu, a druga ze sprzęgła.
Z gazu wyrywanie wygląda mniej więcej tak: jadąc np. na 2 biegu (sprzęt jest mniej agresywny niż na 1) wyczuwamy kiedy będziemy mieć dobre przyspieszenie, czyli taki powiedzmy punkt zwiększenia mocy. Kiedy jesteśmy tuż przed nim robimy prawym nadgarstkiem dwa ruchy: najpierw odpuszczamy lekko manetkę, a później energicznym ruchem wbijamy się na wyższe obroty. Oczywiście nie mamy walnąć do odcięcia, bo prędko “sprzęt któryś ktoś miał, obraca się w miał”. Chcemy żeby poderwało się przednie koło, a nie żeby zarżnął się silnik. Na początku na pewno będzie Ci się wydawało że strasznie wysoko podniosłeś przód i od razu odpuścisz manetkę, sprzęt opadnie. Nie zrażaj się jednak! Trening czyni mistrza i tak po kilku próbach będziesz z przednim kołem w górze regulował nadgarstkiem czy koło ma iść wyżej czy niżej.

strony

Tagi

Jazda motocyklem na jednym kole - jak zrobić wheelie? Wolna jazda na jednym kole...
Jazda motocyklem na jednym kole - jak zrobić wheelie? - fot. 2 Chris Pfeiffer wykonujący c...
Jazda motocyklem na jednym kole - jak zrobić wheelie? - fot. 3 Raptowny wheelie podczas ot...
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści