Nowości od zielonych – Kawasaki KX450F i KX250F 2011 - Motogen.pl

Kawasaki pokazało swoje dwa najnowsze motocykle crossowe, które na rynku pojawią się w 2011 roku.

Obydwa modele są przygotowane do tego, by brać udział w rywalizacji na torze. Producent wyposażył je w cyfrowy wtrysk i opcjonalny komputerowy system regulacji ECU Setting Tool. KX450F wyposażone jest w jednocylindrową, chłodzoną cieczą jednostkę o pojemności 449 ccm z cyfrowym wtryskiem paliwa. Komponenty, z których zbudowano zawieszenie, nie zmieniły się w porównaniu z poprzednim modelem, ale Kawasaki zastosowało z tyłu nowy system zawieszenia wyczynowego Uni-Trak, przeznaczonego na tor wyścigowy. Z przodu znajdziecie widelec Kayaba AOS z podzielonymi funkcjami regulacji powietrznej i olejowej. KX250F także przeszło niewielki lifting – motocykl otrzymał nowy, nie wymagający akumulatora wtrysk DFI, dzięki któremu zredukowano wagę, nowe, poprawione zawieszenie wyczynowe, nowy widelec Showa SFF z wewnętrzną warstwą tytanu i wzmocnione tłoki. Wydech mniejszego Kawasaki został także nieco wytłumiony i gada teraz z głośnością 94 dB.

Więcej szczegółów na stronie Kawasaki.

Specyfikacja techniczna:
KX250F
silnik: jednocylindrowy, chłodzony cieczą, czterosuwowy
pojemność: 249 cc
średnica/skok tłoka: 77.0 x 53.6 mm
stopień sprężania: 13.5:1
rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
wtrysk paliwa: średnica gardzieli 43 mm (Keihin)
zapłon: elektroniczny DC-CDI, kickstarter
smarowanie: wymuszone z pół-suchą miską olejową
skrzynia: 5-biegowa,
napęd: łancuchem
sprzęgło: wielotarczowe mokre
rama: aluminiowa
skok zawieszeń: przód 315 mm, tył 310 mm
opona: przód 80/100-21 51M, tył 100/90-19 57M
kąt główki ramy/wyprzedzenie: 28.2°/120.2 mm
zawieszenie: przód 47 mm Widelec upside-down Showa SFF
tłumienie dobicia: 22 stopnie ustawień
tłumienie odbicia: 20 stopnie ustawień
tył amortyzator Uni-Trak
tłumienie dobicia: 13 stopnie ustawień,
tłumienie odbicia: 17 stopnie ustawień,
możliwość pełnego ustawienia napięcia wstępnego sprężyny
hamulce: przód: pół pływająca tarcza 250 mm i dwutłoczkowy zacisk, tył: pojedyncza tarcza 240 mm i jednotłoczkowy zacisk
długość: 2170 mm
szerokość: 820 mm
wysokość: 1270 mm
rozstaw osi: 1475 mm
wysokość siedzenia: 945 mm
masa: 105,7 kg
pojemność zbiornika: 7,2 l

KX450F

silnik: jednocylindrowy, chłodzony cieczą, czterosuwowy
pojemność: 449 cc
średnica/skok tłoka: 96.0 x 62.1 mm
stopień sprężania: 12.5:1
rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
wtrysk paliwa: średnica gardzieli 43 mm (Keihin)
zapłon: elektroniczny DC-CDI, kickstarter
smarowanie: wymuszone z pół-suchą miską olejową
skrzynia: 5-biegowa,
napęd: łańcuch
sprzęgło: wielotarczowe mokre
rama: aluminiowa
skok zawieszeń: przód 315 mm, tył 315 mm
opona: przód 90/100-21 57M, tył: 120/80-19 63M
kąt główki ramy/wyprzedzenie: 26.7°/116 mm
zawieszenie: przód: 48 mm Widelec upside-down Kayaba AOS
tłumienie dobicia: 22 stopnie ustawień
tłumienie odbicia: 20 stopnie ustawień
tył: amortyzator Uni-Trak
tłumienie dobicia: 22 stopnie ustawień,
tłumienie odbicia: 22 stopnie ustawień,
możliwość pełnego ustawienia napięcia wstępnego sprężyny
hamulce: przód: pół pływająca tarcza 250 mm i dwutłoczkowy zacisk, tył: pojedyncza tarcza 240 mm i jednotłoczkowy zacisk
długość :2185 mm
szerokość: 820 mm
wysokość: 1280 mm
rozstaw osi: 1480 mm
wysokość siedzenia: 960 mm
masa: 113,4 kg
pojemność zbiornika: 7 l

Więcej o motocyklach Kawasaki