SC 66 jest najwyższym modelem wśród szczękowców Airoha. Można go uznać za następcę modelu SV 55. Podstawową różnicę stanowią materiały z jakich wykonano skorupy – w nowszym modelu termoplastik zastąpiono kompozytami carbonu-kevlaru. Ok, ale zmiany w stosunku do SV 55 nie są tutaj priorytetem. Ważne jest to jak SC 66 wypada w praktyce i czy warto wydać na niego ponad 1500 zł.
Do sekcji testowej motogenu trafił kolejny kask motocyklowy ze średniej półki cenowej. Tym razem na tapetę bierzemy HJC IS-16. Bogate wyposażenie, specyficzne malowanie i całkiem niezła marka – to wiadomo od razu. A jak kask sprawdził się nam w trakcie testu?
Tenere to cieszący się złą sławą pustynny obszar w Nigrze, leżący na trasie rajdu Paryż–Dakar. Właśnie stąd wzięła się nazwa jednocylindrowej, bardzo udanej Yamahy XT 600 Tenere, która wielokrotnie wygrywała ten rajd. Jej następczynią, a zarazem odpowiedzią na propozycje konkurencji, była przedstawiona w 1988 roku dwucylindrowa Yamaha XTZ 750 Super Tenere.
Trzeba przyznać, że ten garnek wywołuje bardzo pozytywne pierwsze wrażenie, które na szczęście wcale nie znika, gdy przyjrzymy mu się dokładniej. Już od początku, po samym wyjęciu go z pudełka możemy być bardzo mile zaskoczeni. Sam kask jest wykonany bardzo solidnie, w oczy rzuca się wysokiej jakośc
Początki omawianego modelu sięgają 1998 roku, kiedy na rynku pojawił się model XVS650. Rok później model ten zastąpiono sprzętem z silnikiem o większej pojemności. W ten sposób narodził się XVS1100 Custom. Nowszy silnik bazował na konstrukcji, której rodowód sięga lat 80.
Do naszego laboratorium trafił Nolan N84 N-com, najwyższy model włoskiej marki (poza replikami), który wg. wielu zachodnich magazynów, jest jednym z najcichszych kasków motocyklowych jakie powstały. Postanowiliśmy sprawdzić ile jest w tym prawdy i jak N84 sprawuje się podczas codziennej eksploatacji.
Modeka Racing Pro, czyli sportowe rękawice motocyklowe ze spodem z kangurzej skóry. Prawdę mówiąc nie spodziewałem się po nich zbyt wiele... W dodatku brak jakichkolwiek wlotów wentylacyjnych utwierdził mnie w tym przekonaniu, bo przecież w okolicach 25 stopni będzie zdecydowanie za ciepło, a za okn
Kochasz jeździć motocyklem, ale przeraża się Cię wizja ubierania się w ten cały pancerny, niewygodny rynsztunek? Po zejściu z motocykla chcesz wyglądać jak człowiek, a nie jak plastikowo – skórzany manekin? Mamy dla Ciebie rozwiązanie, testujemy lekkie motocyklowe obuwie – Falco 899 Forge.
Smukła sylwetka - zupełnie jak w racingowych kaskach. Wykonany z kompozytów - Carbonu i kevlaru. Czyżby wypasiony kask za dwa i pół kafla? Nie! To Airoh Leox wart niecałe 700zł.
Yamaha XT660R jest jednym z tych motocykli, który nie do końca wie, czym jest i do czego służy. A może ma być bardzo uniwersalny i dawać radę w dwóch światach – na szosie i w terenie? Pierwsze motoryzacyjne skojarzenie które rodzi się w mojej głowie do klasa samochodów SUV. Ot takie normalne auto udające terenówkę. Podobnie jest z XT660R – to takie niby połączenie szosówki z enduro, ale i nie do końca... Zobaczmy, czy taki diabeł straszny, jak go namalowałem.
Suzuki GSX-F 650 bardzo chce wyglądać jak sportowy motocykl i trzeba przyznać, że wychodzi mu to całkiem nieźle. Nawet ludzie dobrze znający się na jednośladach mogą na pierwszy rzut oka pomylić go z modelem GSX-R 600/750, zwłaszcza z edycji K4.
Airoh Mathisse jest produktem włoskiego pochodzenia. Cenowo plasuje się on gdzieś po środku gamy szczękowców produkowanych przez Airoha. Jak się okazało, przez niespełna dwa tygodnie przygody z nim, zmienił on mój pogląd i podejście do kasków z podnoszoną szczęką. Uprzedzę Wasze domysły – nie, nie dlatego, że jest taki dobry. Właśnie dlatego, że kompletnie nie nadaje się do tego, do czego teoretycznie został stworzony, a minusy nadrabia w codziennym użytkowaniu!