5 cech w Aprilia Tuono 660 Factory, których nie znajdziesz u konkurencji - Motogen.pl

Aprilia Tuono 660 Factory nie ma w swojej klasie odpowiednika. Zapewnie nieporównywalne osiągi, bezkonkurencyjne wyposażenie i włoski styl. Dziś przygotowaliśmy 5 powodów, przez które obok Tuono nie można przejść obojętnie.

Na początku lat 2000 Tuono kojarzyło się z bezkompromisowym włoskim motocyklem sportowym z niewielką owiewką, a dopisek Factory oznaczał, że nie ma żartów. W tamtych czasach Aprilia napędzana była silnikami V2. Dobrze jednak wiemy, że współczesna legenda włoskiej marki oparta jest o niezawodne i bezkonkurencyjne V4. To samo V4, znane z modeli RSV4 i Tuono V4, posłużyło jako baza do stworzenia dwucylindrowej, rzędowej jednostki 660.

Efekt? Emocjonujące, będące liderami w swoich klasach motocykle. Tuareg 660 zawojował bezdroża i lekką turystykę, a RS660 coraz częściej widać na torach – także w Polsce. Dziś przed nami Aprilia Tuono 660 Factory, najmocniejszy naked bike w segmencie. Bo jak inaczej można określić 100-konny motocykl, który waży zaledwie 181 kg? Rewelacyjny stosunek mocy do masy to tylko jedna z cech przeważająca za zakupem Tuono 660 Factory, a dziś mamy ich aż 5!

I – Aprilia Tuono 660 Factory, czyli dużo elektroniki

Już bazowy model Tuono 660 może poszczycić się bardzo bogatą paletą elektronicznych wspomagaczy, które zebrane są w system o nazwie APRC. W bazowej Tuono 660 możemy skorzystać z 5 trybów jazdy (3 szosowe, 2 torowe) i indywidualnych ustawień kontroli trakcji. Zresztą, wedle swoich preferencji można ustawić także system wheelie control (AWC) i hamowanie silnikiem (AEB). Tuono oczywiście posiada ABS, a bonusowo także tempomat (ACC).

Rozbudowany zestaw APRC w Aprilii Tuono 660 Factory
Rozbudowany zestaw APRC w Aprilii Tuono 660 Factory

Model Tuono 660 Factory to jeszcze więcej topowego wyposażenia. Dzięki dołączeniu 6-osiowego modułu IMU kontrola trakcji jest w stanie określić, czy motocykl jest w złożeniu i na podstawie tych informacji regulować ingerencję systemu. To rozwiązanie znane z drogich motocykli sportowych i sprzętów typu adventure. Dodatkowo, w Factory dorzucono sportowy quickshifter góra/dół.

II – LEDy, TFT i doświetlanie zakrętów w Tuono 660 Factory

Doświetlanie zakrętów w motocyklu klasy średniej, który nie kosztuje 100 000 zł? Tak, to możliwe. Aprilia słynie z tego, że za stosunkowo niewiele daje bardzo dużo. Konkurencyjni producenci “kasują” za funkcje często obecne już w motocyklu. W Aprili wszystko jest w standardzie, a w modelu Factory obok LEDowego oświetlenia do jazdy dziennej dostaniemy właśnie doświetlanie zakrętów. Tryby jazdy, ich działanie, wszystkie systemy, a także kontrolę smartfona możemy ustawiać przy użyciu kolorowego, dużego wyświetlacza TFT.

Tuono 660 Factory
Tuono 660 Factory i charakterystyczna lampa

III – Tuono 660 Factory: Zawieszenie z pełną regulacją

Ważnym punktem programu, zwłaszcza dla osób od czasu do czasu wybierających się na tor wyścigowy, jest w pełni regulowane zawieszenie. W modelu Tuono 660 Factory znajdziemy widelec Kayaba z przodu z goleniami o grubości 41 mm i oczywiście z pełną regulacją. Z tyłu postawino na amortyzator Sachsa, także z pełną regulacją. Dzięki takiemu rozwiązaniu Tuono 660 Factory staje się jeszcze bardziej uniwersalnym rozwiązaniem. Pozwalającym nie tylko na miejskie wojaże, czy weekendowe wypady na górskie serpentyny. Tuono 660 Factory spisze się także na torach. A z swoją mocą… także na tych dużych torach! 

IV – Jeszcze więcej mocy w Tuono 660 Factory

A jak już jesteśmy przy mocy, to ciężko nie wspomnieć o zaktualizowanej jednostce napędowej. Tuono 660 Factory korzysta z oprogramowania znanego z modelu RS, więc w stosunku do bazowej wersji, Tuono 660 Factory ma o 5 KM więcej. Dzięki temu moc maksymalna wynosi dokładnie 100 KM przy 10,500 obr./min. Dodatkowo Aprilia zastosowała mniejszą zębatkę zdawczą, co ma sprzyjać nieco agresywniejszym zastosowaniom.

100 KM z pojemności niecałych 660 ccm to osiągi nieporównywalne z konkurencją. Warto wspomnieć, że Aprilia we wszystkich modelach 660 wykorzystuje nietypowe wykorbienie wału (270 stopni), dzięki czemu motocykl charakterem przypomina V-kę. Zwłaszcza jeśli mówimy o dźwięku, który jest nie do podrobienia.

Silnik w Tuono 660 Factory
Silnik w Tuono 660 Factory

V – Pełne wyposażenie, konkurencyjna cena

Aprilia Tuono 660 Factory detalicznie kosztuje 52 900 zł. To więcej w stosunku do japońskiej konkurencji, ale… tak naprawdę ciężko o konkurencji mówić. Motocykle o pojemności poniżej 700 ccm posiadają po kilkanaście, do kilkudziesięciu koni mechanicznych mniej. Mają także o wielokrotnie mniej rozbudowane wyposażenie. Z tego powodu Tuono 660 Factory należy porównywać z motocyklami o pojemności 800/900 ccm, które często posiadają niewiele większą moc, ale wyższą cenę. Żaden z nich nie posiada aż tak rozbudowanego wyposażenia. Tuono 660 Factory to 100 KM, 181 kg i full opcja.

photo: Simon Palfrader© editorial use only

Aprilia Tuono 660 Factory – uniwersalny, włoski, niesamowity

Aprilia Tuono 660 Factory występuje tylko w czarno-czerwonym kolorze, dla rozróżnienia modelu w stosunku do bazowej Tuono 660. Przy cenie 52 900 zł to jedna z najlepszych ofert na rynku. W tym budżecie dostajemy w pełni wyposażony motocykl. Poczynając od rozbudowanej elektroniki, z quickshifterem góra/dół i systemem APRC na czele, na zawieszeniu z pełną regulacją kończąc. Przy 100 KM i wadze 181 kg Tuono 660 Factory jest bezkonkurencyjne. Bezkonkurencyjne osiągi, bezkonkurencyjna cena i niepowtarzalny duch włoskich motocykli z Noale. Taka jest Aprilia Tuono 660 Factory.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany