Harley-Davidson Pan America 1250 na Pan American Highway. Podsumowanie wyprawy Screw It, Let's Ride - Motogen.pl

Ponad 53 tys. km na pierwszym adventure Harley-Davidson – Pan America – przejechali Ela i Grzegorz z bloga Screw It, Let’s Ride. To kolejne dokonanie pary polskich podróżników, ale z pewnością nie ostatnie – rozpoczęli podróż na Alaskę.

Ela i Grzegorz zdążyli już trwale zapisać się w annałach motocyklowej turystyki. Od lat przemierzają świat, odkrywając coraz to nowe skarby i poznając wyjątkowych ludzi. Wyjątkowość tej pary moto-podróżników polega na tym, że świat odkrywają w parze, inaczej niż niemal wszyscy pozostali podróżnicy motocyklowi, którzy podróżują solo. A nawet jeśli trafimy na parę to każdy ma własny motocykl, Ela i Grzegorz jeżdżą na jednej maszynie.

Kilka tygodni temu para podróżników zakończyła wyzwanie życia – roczną podróż wokół Ameryki Południowej. Trasę ułożyli tak, by przebiegała przez wszystkie 13 krajów Ameryki Południowej. Łącznie Ela i Grzegorz pokonali ponad 53 000 km. Tym sposobem, w ich kolekcji znajdują się już 62 odwiedzone państwa na 4 kontynentach i przejechane wspólnie na motocyklu ponad 320 tys. km.

Screw It, Let’s Ride – podsumowanie wyprawy

  • liczba przejechanych km 53325
  • litry spalonego paliwa 3240
  • zużytych opon: 10 (3 przednie, 7 tylnych)
  • litry zużytego oleju: 28
  • liczba odwiedzonych państw: 13
  • liczba odwiedzonych skrajnych punktów kontynentu: 3
  • liczba przekroczeń równika: 4
  • rejs Amazonką: 24 godziny
  • ilość odwiedzonych niesamowitych miejsc i poznanych cudownych ludzi: nie do policzenia!

Screw It, Let’s Ride – jak to się zaczęło?

Wyprawa po Ameryce Południowej była częścią planu „Harleyem przez 3 Ameryki”, który powstał po zwiedzeniu na motocyklu niemal całej Europy (bez Skandynawii). W latach 2017-2019 Ela i Grzegorz zwiedzili USA, Kanadę, Amerykę Środkową oraz… Kubę, na którą przewieźli swój motocykl na pokładzie prywatnego jachtu. I to nie byle jaką maszynę – ważącego ponad 400 kg Harleya-Davidsona Electrę Glide…

W roku 2021 pojawił się nowy Harley: Pan America. Wybór nie był przypadkowy – Droga Panamerykańska (Pan American Highway), która była w planie podróży, miała stanowić znakomitą część ich trasy. Była to doskonała sposobność do sprawdzenia jak nowe adventure Harleya sprawdzi się w takich warunkach. Ela i Grzegorz pokonali najpierw kilkaset kilometrów po Polsce (włącznie z jazdą off-road), a następnie wybrali się do Skandynawii. Po przejechaniu ok. 18 000 km zdecydowali się zabrać na wyprawę za ocean model Pan America Special z roku 2022, który posiada opcję montażu quickshiftera.
W czerwcu 2022 oficjalnie wystartowali z miejscowości Cartagena de Indias w Kolumbii. I tak zaczęła się magiczna podróż po Ameryce Południowej.

Lista wypraw:

Galeria zdjęć z wyprawy po Ameryce Południowej

Screw It, Let’s Ride – to nie koniec drogi!

Ale to nie koniec przygody! Po zakończonej podróży wokół Ameryki Południowej, Grzegorz i Ela przejechali Amerykę Środkową, Meksyk i Stany Zjednoczone, aby dotrzeć do Milwaukee na największą imprezę z okazji 120-lecia Harley-Davidson. Był to jednak tylko przystanek na ich trasie – postanowili jechać dalej przez Nową Szkocję, Nową Funlandię, autostradę Trans Labrador aż do Prudhoe Bay na Alasce! Z całą pewnością będziemy pilnie śledzić postępy tej wyprawy.

Screw It, Let’s Ride – motocykl

Harley-Davidson Pan America 1250 Special z rocznika 2022 z systemem ARH i kołami szprychowymi
Z katalogu akcesoriów dodatkowych H-D do naszego egzemplarza zostały zamontowane następujące elementy:

  • komplet aluminiowych kufrów wraz z mocowaniami.
  • wysoko przelotowy mokry filtr powietrza SE
  • pełna osłona silnika i regulatora napięcia
  • osłona chłodnicy
  • osłona przedniego reflektora
  • dodatkowe dwuzakresowe oświetlenie (lampy na gmolach )
  • gmol wydechu
  • wydech SE
  • quickshifter
  • syrena alarmowa
  • tank bag
  • oparcie pasażera

Dodatkowe akcesoria spoza listy H-D które zainstalowaliśmy na wyprawę:

  • automatyczna olejarka łańcucha CLS
  • dodatkowy deflektor przedniej szyby Touratech
  • mocowanie centralne nawigacji Touratech
  • wstępny filtr powietrza TT
  • osłona czujnika położenia stopki bocznej TT
  • osłona tylnego zbiornika płynu hamulcowego TT
  • przedłużenie rozkładania bocznej stopki TT
  • dodatkowe gniazda zasilania USB dla pasażera
  • dodatkowe wodoodporne torby bagażowe TT
  • dodatkowe wodoodporne torby na gmole TT
  • osłona termiczna kolektora wydechowego
  • mocowania elektroniki Ram Mount
  • Przedłużenie błotników – Pyramid
  • kanistry paliwowe Rotopax

Opony które wybraliśmy na wyprawę to Heidenau K60 Scout – przetestowane w wyprawie po Skandynawii.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany