Harley-Davidson Breakout 2023 - ostentacyjny i spektakularny! [szybki FILM, opinia, zdjęcia, #OperacjaLato] - Motogen.pl

Harley-Davidson Breakout to jeden z tych cruiserów, który „nie skręca”. A jednak wywarł takie wrażenie, że Jędrzejak widziałby go w swoim garażu marzeń. Dlaczego?

HD Breakout jest jednym z motocykli, którymi jeździliśmy podczas Tygodnia Harley-Davidson, podczas Operacji Lato. Breakout jest także jednym z tych motocykli, które zawsze i wszędzie przyciągają spojrzenia i budzą popłoch.

Na wstępie zaznaczę, że nie jestem szczególnym fanem motocykli typu cruiser. Tym bardziej nie przepadam za nadmiarem chromu. A jednak Breakout wywarł na mnie tak intensywne wrażenie, że aż Raff zaczął się obawiać o moje podwyższone tętno…

Obejrzyjcie i posłuchajcie wrażeń na szybkim filmie, podziwiajcie zdjęcia Tomaziego, a reszta artykułu ponizej:

Szybka video opinia o H-D Breakout 2023:

Film do obejrzenia bezpośrednio na YT lub na FB.

Harley-Davidson Breakout – niesamowite zdjęcia od Tomazi.pl:

Pozycja jazdy: Harley-Davidson Breakout

Breakout należy do widowiskowo ostentacyjnych cruiserów, a pozycja jazdy koresponduje z tym stylem. Siodło jest nisko (i ma wyprofilowane oparcie, a to bezcenne przy takich osiągach). Podnóżki, a więc nogi wyciągnięte są do przodu. Kierownica jest płaska, niska i szeroka.

Siedząc na nim czujesz jakbyś właśnie dominował całe swoje otoczenie. I jest to uczucie przyjemne.

Oczywiście nie jest to idealna pozycja do podróżowania, ale kto by się tym przejmował!

Silnik 117 – Breakout 2023

Jeszcze więcej męskości dodaje silnik. Jest to silnik z rodzaju Milwaukee Eight, 117 cali sześciennych. Po europejski 117 cu. in. oznacza 1923 cm3 pojemności skokowej. Tak! Prawie dwa litry!

Milwaukee Eight to rodzina jednostek, które już posiadają nowoczesne rozwiązania, ale wciąż pozostają chłodzone olejem i powietrzem. No i faktycznie, ten silnik pracuje przyjemnie. Wciąż czuć, że maszyneria żyje własnym życiem, podskakuje i wibruje, ale nie są to wibracje nadmierne, nie pojawiają się niepożądane czkawki, czy jakiekolwiek niepokojące objawy. Za to obecna jest precyzyjna i piekielnie mocarna reakcja na ruch manetką. Nic dziwnego…

Silnik produkuje 168 Nm momentu obrotowego, który dostępny jest z samego dołu. Moc maksymalna wynosi 102 KM, ale w najwyższe partie obrotomierza nie ma potrzeby się zapuszczać. Wszystko dzieje się na dole. I faktycznie mam na myśli „WSZYSTKO”! Każde przyspieszenia to przeżycia jak na rollercoasterze. Gdyby nie siedzenie z oparciem, można byłoby spać z pokładu po pierwszym odkręceniu manetki.

Kontrola trakcji: HD Breakout 2023

Kosmiczny moment obrotowy stara się zamordować tylną oponę. Dobrze, że ta ma aż 240 mm szerokości i jest płaska jak naleśnik. Dobrze też, że sporo masy motocykla skupione jest na tylnym kole. To dzięki temu trakcja jest poprawiona i udaje się wygenerować tak ogromne przeciążenia podczas przyspieszania.

A jednak pomimo tego wszystkiego i pomimo bardzo wysokiej temperatury asfaltu i gumy podczas testu, tylna opona potrafiła się pogubić. Odkręcisz zbyt mocno? Zostawisz czarną krechę na skrzyżowaniu albo zaliczysz drift na wyjściu z zakrętu. Tu przydaje się nowość na 2023 rok, czyli obecność jedynego (poza oczywistym ABSem) asystenta jazdy – jest kontrola trakcji! Na szczęście, można ją łatwo wyłączyć jednym przyciskiem i dalej puszczać oponę z dymem.

Zawieszenie, podwozie, hamulce, prowadzenie

Z przodu kręci się koło o średnicy 21 cali. Z frezowaną, wieloramienną felgą kradnie show. Ale w kwestii prowadzenia, no cóż, nie jest to optymalne rozwiązanie technologiczne – tym bardziej, że geometria widelca i główki ramy jest jaka jest. Tylne koło o średnicy 18 cali, z oponą o szerokości 240 mm także przeciwdziała sprytnemu pokonywnaiu zakrętów. Na szczęście podnóżki umieszczone są na tyle nisko, że i tak wszelkie zapędy sportowe szybko się kończą.

Cóż, powiedzieć że Breakout prowadzi się w zakrętach dość opornie, to doprawdy delikatny epitet. I wiecie co? Ten fakt ani trochę nie przeszkadza w odbiorze Breakouta, bo jego urok przy jeździe na wprost nadrabia wszelkie niedoskonałości „zakrętowe”. (Jestem w szoku, że to napisałem.)

Ponadto szczerze przyznać muszę, że praca zawieszenia i hamulców zaskoczyła mnie pozytywnie. Podwozie dopracowane jest tak, że nawet po wjechaniu w „nagłe, niespodziewane i agresywne” nierówności, zawias pochłania je na tyle skutecznie, że nie trzeba od razu umawiać się do fizjoterapeuty.

Liczy się styl i detale: Harley-Davidson Breakout 117 2023

W powyższych kilku akapitach wspomniałem o silniku, elektronice, podwoziu oraz o ich aspektach technicznych. To wszystko staje się nieistotne (no może poza potęgą 168 niutonometrów), gdy ponownie skupisz się na aurze i detalach tego motocykla.

W ogólnym odbiorze Breakout emanuje potęgą. Jadąc nim czujesz to samo. Oczywiście każdy ma swoje gusta – ja także przyznaję, że nie jestem fanem cruiserów, a tym bardziej chromu… A jednak Breakout nie tylko do mnie przemawia – on do mnie krzyczy i mnie woła! Zdecydowanie mógłbym go posiadać na stałe, jako jeden z kilku motocykli w garażu.

Zachwyt jest tym bardziej głęboki, im więcej uwagi poświęcam detlom…

Podnóżki? Wykonane frezowaniem, wraz z gumowym elementem, o kształcie którego w motocyklach jeszcze nie widziałem.

Manetki? Także frezowane, które pasują nie tylko do podnóżkow, ale też idealnie wpisują się w linię kierownicy.

Uchwyt tablicy? Tandetny, plastikowy, trzęsący się. Jedyny element, który trzeba natychmiast wymienić. Ale okej, to wybaczam.

Błotnik tylny? Szeroki jak tylna opona, wraz z fantastyczną, zawiniętą końcówką w stylu ducktail.

Błotnik przedni? Oczywiście metalowy, idealnie komponujący się z ogromnym kołem.

Reflektor przedni? Szoczewki LED nie każdemu muszą się podobać (ja lubię), ale bezramkowa obudowa i kształt całego elementu są świetne!

Jeszcze zerknę na kierunkowskazy (z tyłu zintegrowane z tylnymi lampami), ten agresywnie obnażony filtr powietrza, minimalistyczne wskaźniki, i tak dalej… Mógłbym tak wymieniać bez końca. Breakout (lub jemu podobny Harley-Davidson) zdecydowanie znajduje się w moim garażu marzeń, choć swoje miejsce zdobywa w sposób nieoczywisty.

Umów się na własną jazdę testową, sprawdź, może także ulegniesz czarowi Harley-Davidsona!


Operacja Lato 2023: co to jest, konkurs, spotkania, harmonogram

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2023 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth S3! Pozostałe nagrody też są ciekawe: akumulatory Exide, klocki hamulcowe TRW, plecaki z chemią Motul, czy koszulki Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek wieczorem spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2023:

  • 10.07-16.07 – BMW
  • 17.07-23.07 – Moto Guzzi 
  • 24.07-30.07 – Triumph 
  • 31.07-06.08 – Yamaha 
  • 07.08-13.08 – Suzuki 
  • 14.08-20.08 – Harley-Davidson

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle, jak:
Schuberth,
TRW,
Motul,
BNP Paribas,
Exide,
4Ride.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany