Od swojego debiutu w 2003 roku Trzy Dziewiątki wciąż pokazywały wszystkim przysłowiowy lwi pazur. Pierwsza runda WSBK w Valencji zakończyła się zdobyciem dwóch pierwszych pozycji (Neil Hodgson i Ruben Xaus) dla Ducati. Ponadto w ciągu pięciu ostatnich lat Neil Hodgson (2003), James Toseland (2004) i Troy Bayliss (2006) zdobyli trzy mistrzowskie tytuły i przynieśli chwałę bolońskiemu producentowi jednośladów.
Model 999 ma na koncie zwycięstwa w 63 wyścigach Superbike, będąc dosiadanym przez ośmiu różnych kierowców. I tak, Troy Bayliss zwyciężył 19 razy, Neil Hodgson 13, Regis Laconi 10, Ruben Xaus 8, Noryuki Haga 6, James Toseland 4, Lorenzo Lanzi 2 i Garry McCoy 1.
Przez pięć lat Ducati 999 z fabrycznych zespołów zmagało się z konkurentami w barwach dwóch sponsorów: w latach 2003 – 2004 była to Fila, a od 2005 do 2007 roku Xerox, który partneruje marce do chwili obecnej.
Ernesto Marinelli, Dyrektor Techniczny Ducati Corse był odpowiedzialny za wdrożenie i rozwój modelu 999 od momentu jego premiery.
„Łzy stają mi w oczach…” – mówi Marinelli – „999 był motocyklem, który przyniósł nam mnóstwo radości i dawał niesamowitą satysfakcję. Nawet w ubiegłym roku wciąż widać było, że może stanowić groźną konkurencję dla pozostałych producentów i ich maszyn. Jeśli chodzi o silnik, to możemy mówić o jednym 'skoku mocy’, kiedy na przełomie 2004 i 2005 podnieśliśmy moc silnika ze 189 do 194KM. Później silnik pozostał bez zmian, natomiast skupiliśmy się na elektronice sterującej jego pracą. Na początku 2005 roku zmieniliśmy system Marelli MF5 na Marvel4 wraz ze wszystkimi możliwymi uaktualnieniami elektroniki. Była to praktycznie druga poważna zmiana w naszych motocyklach”.
Wraz ze zmianą przepisów na rok 2008, Ducati Xerox Team, jak i większość zespołów używających motocykli tej marki będzie używać modelu 1098 F08. 999 pozostanie już tylko legendą…