BMW S 1000 RR 2023 - więcej mocy, nowa elektronika, spojlery, sporo modyfikacji [dane, opis, zdjęcia, film] - Motogen.pl

BMW S 1000 RR na 2023 otrzymuje sporo zmian. Pojawia się nie tylko więcej mocy, ale także nowe systemy asystujące w slajdach z gazu i z hamulca. Sprawdź szczegóły!

BMW zadebiutowało w segmencie supersportów w roku 2009. Dziś premierę ma nowa edycja legendarnego BMW S 1000 RR. Producent zapewnia, że osiągi wchodzą na nowy poziom, a to za sprawą:
– mocniejszego silnika,
– zmianom w geometrii podwozia,
– nowemu systemowi kontroli powerslajdu (DTC Slide Control),
– nowemu systemowi slajdu przy hamowaniu (Brake Slide Assist),
– zoptymalizowanej aerodynamice z wingletami,
– nowej tylnej sekcji.

Oficjalne video z nowym S 1000 RR:

Nowe BMW S 1000 RR 2023 – najważniejsze cechy:

• Zwiększona moc i moment obrotowy: 154 kW (210 KM) przy 13 750 obr./min i 113 Nm przy 11 000 obr./min.
• Krótsze przełożenie przekładni dodatkowej zapewnia większą przyczepność tylnego koła.
• Zaawansowana „Flex Frame” z większą elastycznością.
• Geometria podwozia z nowymi wartościami kąta pochylenia główki ramy, przesunięcia półek, wyprzedzenia przedniego koła i rozstawu osi.
• M Chassis Kit w standardzie z regulowanym punktem obrotu wahacza i podniesionym tyłem.
• Dynamiczna kontrola trakcji DTC z nową funkcją kontroli driftu podczas przyspieszania, używa czujnika kąta skrętu kierownicy.
• ABS Pro z nową funkcją Brake Slide Assist do kontroli slajdów na hamulcu na wejściach do zakrętów, także używa czujnika kąta skrętu kierownicy.
• Ustawienie ABS Pro „Slick”
• Zoptymalizowana aerodynamika z nową przednią owiewką, wingletami, wysoką przednią szybą i odseparowaniem dolnej półki kierownicy.
• Lekki akumulator M w standardzie.
• Port ładowania USB w tylnej części.
• Przeprojektowana tylna sekcja i krótszy uchwyt tablicy rejestracyjnej.
• Zoptymalizowana wiązka przewodów do demontażu uchwytu tablicy rejestracyjnej.
• Pokrywa sprzęgła i alternatora w kolorze czarnym.
• Łatwiejszy montaż tylnego koła dzięki „odpornym na zgubienie” tulejom osi i fazowanym klockom hamulcowym oraz płycie montażowej zacisku hamulcowego.
• Adapter myszy M GPS jako część oryginalnej serii akcesoriów BMW Motorrad.
• Nowy uchwyt GoPro jako część oryginalnej gamy akcesoriów BMW Motorrad.

Więcej mocy – silnik S 1000 RR 2023

Nowy RR jest wyposażony w 4-cylindrowy silnik rzędowy oparty na jednostce napędowej obecnego S 1000 RR, wraz z technologią ShiftCam. Moc szczytowa wynosi teraz 154 kW (210 KM) przy 13 750 obr./min, czyli o 2 kW (3 KM) więcej niż w poprzednim modelu. Maksymalny moment obrotowy 113 Nm generowany jest przy 11 000 obr./min. Pomimo wzrostu mocy szczytowej, zakres użytecznych prędkości obrotowych silnika nowego RR jest teraz znacznie szerszy i bardziej emocjonujący. Maksymalna prędkość obrotowa silnika wynosi 14 600 obr./min.

BMW S 1000 RR 2023 – zdjęcia

Kontrola driftu / powerslide – DTC Slide Control w nowym BMW S 1000 RR 2023

Nową funkcją dynamicznej kontroli trakcji DTC jest kontrola poślizgu (Slide Control). Pozwala motocykliście wybrać dwa wstępnie ustawione kąty driftu dla przyspieszania na wyjściu z zakrętów.

Technicznie rzecz biorąc, osiąga się to za pomocą czujnika kąta skrętu. Aż do odpowiedniego kąta pochylenia motocykla, system kontroli trakcji umożliwia poślizg tylnego koła podczas przyspieszania z zakrętu, umożliwiając w ten sposób drift tylnego koła.

Po osiągnięciu zadanej wartości kąta skrętu, kontrola trakcji interweniuje, zmniejsza poślizg i stabilizuje motocykl.

Nowa rama i geometria – „Flex Frame” w S1000RR na 2023

Sercem podwozia nowego RR jest nadal aluminiowa rama typu „Flex Frame”, która jest konstrukcją spawaną z czterech grawitacyjnych elementów odlewanych ciśnieniowo. Silnik wciąż nachylony jest o 32 stopnie i wciąż pełni funkcję elementu wspierającego ramę. W celu optymalizacji elastyczności bocznej, główna rama nowego RR otrzymała kilka otworów w obszarach bocznych.

Skupiono się również na dalszym zwiększaniu precyzji jazdy podczas opracowywania nowej geometrii podwozia RR. Kąt główki kierownicy został spłaszczony o 0,5° (czyli 66.4° zamiast 66.9°), a przesunięcie (offset) półki kierownicy zmniejszono o 3 mm. Jednocześnie wyprzedzenie przedniego koła zwiększono z 93,9 mm do 99,8 mm. Ponadto rozstaw osi zwiększył się do 1457 mm. Za sprawą zastosowania „M Chassis Kit” regulować można punkt mocowania wahacza oraz wysokość tyłu.

S 1000 RR w stanie gotowym do jazdy, z pełnym zbiornikiem, waży 197 kg. Z pakietem „Race” waga to 195,4 kg, natomiast z „Pakietem M” spada do 193,5 kg.

Nowej geometrii podwozia towarzyszy nie tylko jeszcze lepsza precyzja jazdy, ale także zwiększona dokładność i wyraźniejsze wyczucie przedniego koła.

ABS Pro z nowym Brake Slide Assist oraz z opcją „Slick” – BMW S 1000 RR 2023

Nowa funkcja Brake Slide Assist jest ważną i bardzo pomocną innowacją szczególnie dla stałych bywalców torów wyścigowych. Podobnie jak w nowej funkcji DTC Slide Control, ten nowy system jest również oparty na czujnikach kąta skrętu. Brake Slide Assist pozwala kierowcy ustawić określony kąt tak zwanego driftu na hamulcu, czyli podczas wchodzenia w zakręt na hamulcu, ze slajdem, z kontrolowaną prędkością.

Winglety – spojlery i nowa tylna sekcja w BMW S1000RR na 2023

Podobnie jak w przypadku M RR, winglety w nowym RR zapewniają teraz najlepszy możliwy kontakt przedniego koła z drogą – szczególnie podczas przyspieszania. Generują one aerodynamiczny docisk, a tym samym dodatkowe obciążenie kół. Zaletami są obniżenie tendencji do wheelie przy przyspieszaniu, a także możliwość opóźnienia hamowania oraz większa stabilność w zakrętach. Winglety generują do 10 kg obciążenia, w zależności od prędkości.

Jeśli chodzi o design, nowa edycja RR korzysta z przeprojektowanej przedniej części, w tym wingletów, nowej, lżejszej i bardziej sportowo wyglądającej tylnej części oraz trzech nowych schematów kolorystycznych: Blackstorm Metallic, Style Passion in Racingred niemetaliczny oraz w stylu wyścigowym: Lightwhite niemetalicznego / BMW M.

BMW S 1000 RR 2023 – dane techniczne:

Engine 
Capacity999
Bore/stroke80/49.7
Output154/210 kW/hp
at engine speed13,750 rpm
Torque113 Nm
at engine speed11,000 rpm
TypeWater-cooled in-line 4-cylinder engine
Compression/fuel13.3:1 / Premium unleaded petrol, octane rating 95-98 (RON) (knock
control; rated power at 98 RON)
Valve/accelerator actuationDOHC (double overhead camshaft),
Valve actuation via single cam followers
and variable intake camshaft control system BMW ShiftCam
Valves per cylinder4
Ø intake/outlet33.5/27.2 mm
Throttle valve diameter48 mm
Engine controlBMS-O
Emission controlClosed-loop three-way catalytic converter
Electrical system 
Alternator450 W
BatteryM Battery 12 V 5 Ah
HeadlampLED low beam twin headlamp in free-form technology; LED high beam free-form surface/modular design
Starter0.8 kW
Gearbox 
ClutchSelf-reinforcing multi-plate anti-hopping oil bath clutch,
mechanically operated
GearboxConstant-mesh 6-speed gearbox
Primary ratio1.652
Transmission ratios / I2.647
II2.091
III1.727
IV1.500
V1.360
VI1.261
Rear wheel driveChain
Secondary ratio2.706
Suspension 
Frame construction typeAluminium composite bridge frame, engine self-supporting
Front wheel suspensionUpside-down telescopic fork, slide tube diameter 45 mm, spring
preload, compression and rebound stage adjustable, DDC option:
damping electronically adjustable
Rear wheel suspensionAluminium underslung double-sided swinging arm with central spring
strut,
Spring travel, front/rear120/117 mm
Wheel castor99.8 mm
Wheelbase1,457 mm
Steering head angle66.4 °
Brakes FrontTwin disc brake, floating,
Ø 320 mm, radial 4-piston fixed calipers
Brakes RearSingle-disc brake, Ø 220 mm, single-piston floating caliper
ABSBMW Motorrad ABS Pro
(part integral, disengageable)
Traction controlBMW Motorrad DTC
WheelsStandard: Die-cast aluminium wheels
M aluminium forged wheels as part of Race Package option
M Carbon wheels as part of M Package option
Front3.50 x 17″
Rear6.00 x 17″
Tyres Front120/70 ZR17
Tyres Rear190/55 ZR17
Dimensions and weights 
Total length2,073 mm
Total width with mirrors846 mm
Seat height824 mm
DIN unladen weight, fully fuelledStandard: 197 kg ; with Race Package option 195.4 kg ; with M Package option 193.5 kg
Permitted total weight407 kg
Fuel tank capacity16.5 l
Performance figures 
Fuel consumption (WMTC)6.4 l/100 km
CO2149 g/km
Acceleration 0-100 km/h3.2 s
Top speed>300 km/h

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany