Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje The Batass - Scrambler Icon na Custom Rumble Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

The Batass - Scrambler Icon na Custom Rumble

Niedawno wspominaliśmy o projekcie Eastern Spirit, którzy przygotowują Ducati Scramblera na konkurs Custom Rumble. Jak się okazuje, projekty z Polski będą dwa. Drugim, jest The Batass - projekt Revolt Customs z Krakowa, który wystartuje w klasie Best Independent Customiser. Jak wygląda i co o nim wiemy? Oddajemy głos Piotrkowi, współautorowi projektu:

"Budowa Batassa rozpoczęła się w 2017r. Wówczas niewiele wskazywało, że w ogóle weźmie udział w Custom Rumble. Właściciel motocykla, Michał, chciał motocykl, który będzie się wyróżniał i zostanie utrzymany w klimacie cafe-racer. Wzięliśmy pod uwagę dwie marki: Harley-Davidsona i Ducati. Ostatecznie wybraliśmy Ducati. Scrambler Icon wyjściowo był pojazdem typu "Scrambler" - projekt zakładał, że zostanie przekształcony w "ulicznego wojownika".

 

 

Kilka dyskusji, rysunków koncepcyjnych i fabrycznie nowy pojazd wylądował w naszym zakładzie.

To pierwszy tak poważny projekt a do tego bardzo duże ograniczenie, więc odczuwaliśmy stres. Już pierwszego dnia było pod górkę, pompa ABS, akumulator, ECU, wiązki, GPS i alarm musiały zmieścić się w zdecydowanie mniejszym i bardziej kompaktowym zadupku- który trzeba było zbudować samemu. Udało się go wymodelować i nadać linię oraz żądany kształt całego tyłu motocykla zachowując przy tym możliwość wykonania wszystkich uchwytów i mocowań wewnątrz zadupka.

Zabawa z blacha zakończyła się na przednim błotniku, który z założenia miał być krótki i niski. Przód motocykla został zmieniony w niewielkim stopniu.

 

 

Pozostawiliśmy fabryczne zawieszenie oraz lampę, która wyjściowo bardzo pasowała do całości. Wyrzuciliśmy oryginalną kierownicę wraz z jej mocowaniem stosując clip-ony i zaprojektowany, wykonany przez nas uchwyt na licznik. Zmiana kierownicy drastycznie zmieniła pozycję kierowcy na motocyklu, którą Michał będąc na przymiarce zaakceptował z uśmiechem.

Tak nawiasem był u nas maksymalnie dwa razy podczas całej przebudowy, co świadczy o dużym zaufaniu do naszej pracy.

 

Do zacisków BREMBO dopasowaliśmy radialną pompę hamulcową BREMBO 19RCS i wymieniliśmy dźwignię sprzęgła. Zadanie nie było łatwe, gdyż te akcesoria dostępne są tylko w UK. Uzupełnieniem kokpitu jest zbiorniczek wyrównawczy oraz manetki RIZOMA, do których trzeba było zaprojektować dodatkowo adapter rollgazu.

 

Oprócz mocowania pod licznik w całości wykonaliśmy: sety kierowcy, pasażera, tylną lampę oraz kierunkowskazy: z przodu zamontowane na lagach z tyłu na setach pasażera. Stelaż na fotel został wyfrezowany z tworzywa a na jego poszyciu znajdziecie małe, skromne logo Ducati. Dodatkowo skróciliśmy wszystkie linki oraz wykonaliśmy przewody hamulcowe idealnie pod wymiar.  Lakierowanie elementów to kombinacja czarnego matu z połyskiem.

Uzupełnieniem całości są świetnie brzmiący i pasujący kształtem wydech włoskiej firmy HP Corse oraz sportowe opony Dunlop SPORTMAX GPR-300 (jedyne dostępne w żądanym rozmiarze).

 

Ostatnia śrubka została przykręcona o godzinie 2:15 – co skończyło się nocną jazdą testową, która mimo totalnego zmęczenia trwała półtorej godziny co najlepiej świadczy o tym jaki fun z jazdy daje ten motocykl."

 

Więcej znajdziecie na:

facebook.com/revoltcustoms
 
Link do głosowania (do czego gorąco zachęcamy) w Custom Rumble znajdziecie tutaj: https://scramblerducati.com/v1/en/custom-rumble

 

 

 

Więcej o motocyklach Ducati
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści