Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy tekstyliów Retbike Ret Net – alternatywa dla zbroi Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu
 
Retbike Ret Net
 

Laboratorium

Retbike Ret Net – alternatywa dla zbroi test, opinie i oceny

Wyjątkowo upalne dni czynią miejską jazdę motocyklem niezbyt przyjemną. Jazda w T-shircie nie należy do najbezpieczniejszych, a większość kurtek sprawia, że w czasie przeciskania się w korku można poczuć się jak w piekarniku. Część motocyklistów w takich warunkach preferuje jazdę w zbroi. To rozwiązanie ma pozornie sporo zalet, a największą z nich jest pełna ochrona przy dużej przewiewności. Problem pojawia się w czasie wypadku. Zbroje rzadko są projektowane na siły powstające w czasie tarcia o asfalt; zbroja ma zamortyzować uderzenie o podłoże i tarcie o trawę, ściółkę leśną czy ziemię. Wywracając się w niej na asfalcie mamy dużą szansę, ze siatka utrzymująca protektory pęknie, powodując przemieszczanie się ochraniaczy.

Gorzej, tarcie protektorami i siatką wykonanymi z tworzyw sztucznych wyzwoli wysoką temperaturę, która nierzadko powoduje stopienie całości i przyklejenie się do ciała. Dla niektórych to część miejskiej legendy - żywym dowodem jest jednak Wiewiór, którego zbroja nie tylko miała przetarcia, ale także była lokalnie przytopiona. Przypuszczamy, że dłuższy szlif spaliłby nam redaktora. Wracając do sedna: jesteśmy pewni, że produkt, który właśnie trafił do naszego laboratorium zapewni Wam większe bezpieczeństwo na drogach utwardzanych niż zbroja. Oto Ret Net!

Charakterystyka

Ret Net to kurtka zaprojektowana specjalnie z myślą o użytkowaniu w upalne dni. Została wykonana z poliestru 600D oraz tkaniny Mesh. Wyposażona w podpinkę wiatro- i wodoodporną (również opartą na poliestrach) - niestety, bez funkcji oddychania. Zapinana na suwak YKK Ret Net, posiada dwie kieszenie zewnętrzne oraz dwie wewnętrzne (wodoodporne). O komfort w czasie szybkiej jazdy i odpowiednie dopasowanie do sylwetki dba regulacja przewidziana na rękawach, w pasie i na szyi. Jedynym dostępnym kolorem jest czarny, z szarymi panelami i zieloną, jaskrawą, wpadającą w oko częścią przednią i tylną („na żywo” barwa jest znacznie bardziej intensywna niż na zdjęciach). Za jeszcze większą poprawę komfortu termicznego w upalne dni odpowiada perforowana podszewka. Całość wygląda dość efektownie i w zasadzie trudno określić grupę motocykli, do których pasuje najbardziej – naszym zdaniem do każdego użytkowanego w mieście. Intensywna, rzucająca się w oczy zieleń powoduje, że kurtka świetnie komponuje się z innymi elementami ubioru w kolorystyce „fluo”, a więc odblaskowymi kaskami, spodniami, rękawicami czy butami. Kurtka posiada suwak do spięcia ze spodniami.

Bezpieczeństwo

Za bezpieczeństwo bierne odpowiada pięć certyfikowanych protektorów (CE): po dwa przypadające na barki (EN:1621-1/97), łokcie, oraz tylny (EN:1621-2:2003), chroniący plecy. Z przodu i na plecach znajdziemy dodatkowo wstawki wzmacniające i tłumiące energię w czasie ewentualnej wywrotki, które wykonano z pianki. Dzięki kolorystyce i zastosowanym materiałom (Mesh) znajdziemy dwa elementy bezpieczeństwa czynnego. Pierwszym są wspomniane panele wentylacyjne wykonane ze splotu Mesh, będące w praktyce drobną siatką pozwalającą na doskonałe odprowadzenie nadmiaru ciepła i wychłodzenie wnętrza kurtki. Drugim elementem jest jaskrawy kolor testowanego produktu, który przyciąga wzrok i zwraca uwagę innych użytkowników ruchu. Bezpiecznego wizerunku dopełniają elementy odblaskowe wszyte z przodu i z tyłu kurtki oraz w rękawach.

Użytkowanie

Kurtka zaprojektowana została do użytkowania przede wszystkim w upalne dni. Poniżej 14° jest zwyczajnie zimno. Oczywiście mówimy o kurtce z wpiętą podpinką; bez niej dłuższa jazda w temperaturze poniżej 18°C skutkuje odczuwaniem chłodu. Dlaczego podpinka a nie oddychająca membrana? Kurtka to produkt przeznaczony na upalne dni, podpinka ma z założenia doraźnie chronić przed nagłymi opadami – i raczej zakładana jest tylko w razie potrzeby. I w takich warunkach spełnia swoje zadanie na piątkę z plusem – nie poddała się przez 30 minut jazdy w bardzo intensywnym deszczu, a kieszenie pozostały suche. Środowiskiem, w którym kurtka spisuje się najlepiej, są dni o temperaturze powyżej 25°C. Jedynym miejscem, w którym wentylacja nie do końca spełnia swoją rolę, są okolice tylnego protektora, pomimo zastosowania perforowanej podpinki. Podczas dłuższych postojów na światłach mamy szansę narazić na spocenie także boki i ramiona, ale na to musi się złożyć kilka okoliczności: temperatura przekraczająca 30°C, brak jakiegokolwiek wiatru i zatrzymanie pomiędzy dwoma ciężarówkami z pracującymi silnikami. Po ruszeniu wystarczy chwila na odprowadzenie ciepła i wysuszenie wnętrza kurtki. Niestety, Ret Net posiada pewne wady wynikające z zastosowanych materiałów i kolorystyki. Meshowa siatka jest niezwykle trudna do wyczyszczenia z martwych owadów, które trafiły na kurs kolizyjny z użytkownikiem kurtki. Chyba najlepszym pomysłem jest czyszczenie od wewnątrz strumieniem wody pod dużym ciśnieniem. Drugą wadą jest znaczna podatność na zabrudzenie przedniego panelu. Widać na nim ślady smaru do łańcucha, kawałki asfaltu (jeśli przejeżdżamy obok fragmentu naprawianych dróg) bądź wszelkie tłuste plamy (owady, smary itp.). Jakość szwów, przeszyć czy zastosowanych materiałów oraz precyzja ich wykonania nie daje najmniejszych powodów do krytyki.

Naszym zdaniem

Prezentowana kurtka kosztuje 395 złotych. To cena odpowiadająca średniej/niższej klasie zbroi. O ile jednak zbroja znacznie lepiej sprawdzi się w przypadku jazdy enduro, o tyle do poruszania się po mieście, a właściwie po wszelkich drogach utwardzanych, wybralibyśmy testowaną kurtkę. Jest nieźle wykonana, efektownie wygląda, ma bogate wyposażenie zwiększające bezpieczeństwo (także czynne), i ochroni nas przed deszczem. To także doskonałe rozwiązanie dla wszelkich zwolenników ubierania się tylko w T-shirty podczas upalnych dni. Pamiętajmy jednak, że Ret Net nie jest kurtką na cały sezon, a raczej świetnym, okresowym uzupełnieniem stroju. Dostępne rozmiary: męskie S-4XL, damskie 34-40, gwarancja 2 lata.

Wady i zalety 

WADY ZALETY

 

- podatność na zabrudzenia,

- utrudnione czyszczenie,

- wynikające z założeń konstrukcyjnych ograniczone użytkowanie (tylko w ciepłe dni). 

 

- atrakcyjna cena,

- świetna wentylacja,

- atrakcyjny wygląd,

- bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa,

- niezła jakość wykonania. 

 

Autor: Jakub Olkowski

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Zobacz galerię

Retbike Ret Net

13
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści