-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Aktualności Nowości rynkowe Nowość: Honda CRF 250 R 2020 z kontrolą momentu obrotowego HSTC Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Nowości rynkowe

Nowość: Honda CRF 250 R 2020 z kontrolą momentu obrotowego HSTC

W maju tego roku Honda poinformowała świat o nowych modelach motocykli crossowych na rok 2020. Szczególnie zainteresował nas model CRF 250 R, który został bardzo mocno przekonstruowany, odziedziczył podwozie po flagowcu – CRF 450 R, a dodatkowo został wyposażony w system Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Zarówno model flagowy, tak i młodszy brat o pojemności 250 cm3 skorzystał z ulepszeń podwozia i silnika, które poprawiły osiągi i prowadzenie. Modyfikacje silnika zaprocentowały odpowiednio wzrostem o 4% i 8% w stosunku do maksymalnego momentu i mocy, przy jednocześnie poprawionym momencie obrotowym w zakresie niskich i średnich obrotów. Zabiegi te udały się dzięki nowej konstrukcji tłoka i cylindra oraz zoptymalizowaniu kanałów dolotowych i wydechowych, co pozwoliło w pełni wykorzystać nowe profile krzywek wałka rozrządu. Zmianie uległo także przełożenie drugiego biegu – aby w pełni wykorzystać wzrost mocy, trzeci i czwarty bieg został pokryty powłoką o niskim współczynniku tarcia, co zaowocowało płynniejszą zmianą przełożeń. Zmniejszenie wagi ramy i wahacza poprawiło elastyczność podwozia, a zwiększenie jego sztywności zapewniło lepszą stabilność i precyzję jazdy. Zmiany w zawieszeniu miały na celu przede wszystkim zwiększyć tłumienie przy niskiej prędkości. Nowe CRF 250 R otrzymało również zupełnie nowe klocki, które są bardziej wydajne i trwałe, co sprawiło, że wyeliminowały potrzebę osłony tylnej tarczy.

 

Oba modele 2020 będą również wyposażone w system HSTC, który będzie współpracował z poprawionym HRC Launch Control i nowymi mapami ECU FI. Trzy zakresowy HSTC ma na celu zminimalizować uślizgi tylnego koła, czyli straty mocy i trakcji. W swoim działaniu nie używa czujnika prędkości koła i umożliwia dokładne wyczucie przepustnicy podczas dozowania mocy – czas zapłonu jest opóźniany, a PGM-FI kontroluje zmiany, gdy wykryje, że nagła zmiana obrotów przekroczyła ustaloną wartość. Co ciekawe system ten zachowuje zapamiętane ustawienia nawet po wyłączeniu zapłonu, ale posiada również opcję jego całkowitego wyłączenia.

 

Szukasz nowego lub używanego motocykla Honda? Skontaktuj się z największym w Polsce dealerem produktów tej marki: Honda AutoWitolin

 

Materiał ten powstał podczas projektu Lato w Mieście z Motogen.pl. Śledźcie to wydarzenie na Instagramie, Facebooku oraz oczywiście naszym serwisie Motogen.pl.

 

Całościowo nad tym wydarzeniem patronat objęły firmy: Shoei Europe, TRW, Pirelli, BNP Paribas oraz oczywiście I’M Inter Motors!

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
...
oceń ten materiał:
CRF 250R 2020 CRF 250 R 2020
CRF 250R 2020 CRF 250 R 2020
CRF 250R 2020 CRF 250 R 2020
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści