Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Aktualności Aktualności ze świata Motocykle Harley-Davidson® 1200 Roadster w wersji off-road zbudowane dla Pustynnych Wilków Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Ze świata

Motocykle Harley-Davidson® 1200 Roadster w wersji off-road zbudowane dla Pustynnych Wilków

Trzy motocykle, trzech przyjaciół, jedna idea: spędzić dziesięć dni na Saharze, biorąc ze sobą motocykle, namioty, odzież i pojazd serwisowy przekształcony specjalnie na potrzeby rajdu. Oraz uwiecznić to wszystko na filmie.

Tego właśnie dokonali. Motocykle Harley-Davidson® Pustynnych Wilków, które wzięły udział w jeździe po Saharze, były prezentowane podczas imprezy Wheels and Waves odbywającej się w dniach 14-18 czerwca w pięknym mieście Biarritz na południowym zachodzie Francji. Stosownie do ich charakteru, były zamknięte w sześciometrowej wysokości wieży ze stalowych klatek…

 

 

 

 

Modelem bazowym był Harley-Davidson 1200 Roadster, a za customizację odpowiada David Borras, siła napędowa El Solitario (pol. samotny wilk), grupy konstruującej motocykle z siedzibą w Galicji na północnym zachodzie Hiszpanii.

 

Przekształcenie motocykla przeznaczonego głównie do jazdy po ulicach miasta w maszynę będącą w stanie sprostać warunkom panującym na Saharze nie było prostym zadaniem. Specjalistom z El Solitario udało się to. Harley-Davidson Roadster™ w swojej podstawowej formie jest wyjątkowo wszechstronnym i uniwersalnym motocyklem o sportowym wyglądzie oraz uśpionym potencjale, który w pełni wykorzystali hiszpańscy konstruktorzy - właśnie dlatego model ten został wybrany do projektu Pustynne Wilki.

 

 

 

 

Niektóre zmiany były łatwe do wprowadzenia, niektóre zaś wymagały znacznie więcej wysiłku. Najtrudniejsza była przebudowa zawieszenia. W tej sprawie David zwrócił się bezpośrednio do Öhlins, legendarnego szwedzkiego producenta. Przekształcenie elementów przedniego widelca Roadstera było względnie łatwe, w przeciwieństwie do konieczności wymiany tylnych amortyzatorów; specjaliści z Öhlins po raz pierwszy musieli zmierzyć się z wyzwaniem, którym było pogodzenie długości suwu z masą motocykla (w środowisku terenowym). W końcu aby osiągnąć pożądany efekt zdecydowali się użyć specyfikacji dla amortyzatorów stosowanych w quadach.

 

 

 

 

Praca nad detalami motocykli jest wynikiem współpracy Bark Busters, którzy zaprojektowali osłony na ręce, i Kineo, odpowiedzialnej za produkcję 19-calowych przednich i tylnych kół ze szprychami. Koła celowo wyposażone są w bezdętkowe opony szosowe Dunlop, co zapewnia utrzymanie właściwej prędkości w głębokim piasku! SC Projects zaprojektowała i wyprodukowała matowoczarny układ wydechowy 2-1, ISR zapewniła spersonalizowane zaciski i tarcze hamulcowe, a Kriega dostarczyła miękkie torby na motocykl.

 

Konstruktorzy motocykli mawiają, że "Jeśli wygląda dobrze, jest dobrze zrobione." I tak dokładnie jest w przypadku wykonanych specjalnie dla Pustynnych Wilków modeli Harley-Davidson 1200 Roadster. Nie pozostaje już nic do dodania...

 

Więcej informacji o El Solitario można znaleźć na www.elsolitariomc.com a informacje o modelu Harley-Davidson 1200 Roadster na www.harley-davidson.com

 

 

 

 

 

 

 

 

Więcej o motocyklach Harley-Davidson
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści