Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Motocykl w sprawnych rękach - cała prawda o ASO Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Motocykl w sprawnych rękach - cała prawda o ASO

Serwisanci motocyklowi powinni zabiegać o swoje nieustanne dokształcanie w zakresie wszelkich nowości technicznych oraz umiejętności ich obsługi i naprawy. Czy to wystarczy, aby uwierzyć hasłom reklamowym wynoszącym markę serwisów sieci dealerskich na piedestały? O co pytać i na co zwracać uwagę pod

Serwisanci motocyklowi powinni zabiegać o swoje nieustanne dokształcanie w zakresie wszelkich nowości technicznych oraz umiejętności ich obsługi i naprawy. Czy to wystarczy, aby uwierzyć hasłom reklamowym wynoszącym markę serwisów sieci dealerskich na piedestały? O co pytać i na co zwracać uwagę podczas wizyt w serwisie?
Wydatki na serwis to istotna część ponoszonych przez użytkownika kosztów eksploatacji, jednocześnie trudna do zweryfikowania. Zwłaszcza ze względu na dyskusyjny, w przypadku świadczonych przez warsztaty usług, stosunek jakość/cena. Dotyczy to nie tylko nieautoryzowanych serwisów, ale również tych największych, najbardziej konkurujących ze sobą o dobro klienta z sieci ASO. W przypadku przeprowadzonej nieprawidłowo usługi, wątpliwości mogą pojawić się dopiero po wykonaniu zlecenia i wyjechaniu z serwisu. Wtedy trudno zakwestionować jakość obsługi i nakłonić zleceniobiorcę do uznania reklamacji. Pół biedy, jeśli taki problem powstanie w okresie jesienno-zimowym, kiedy serwis może spokojnie powtórzyć zlecenie bo ma wolne terminy i raczej pustawe warsztaty. Kiedy kłopot z naprawieniem sprzętu powstanie w środku sezonu, każdy motocyklista wie, co może to oznaczać. Specyficzny charakter użytkowania motocykla i osobliwe traktowanie jednośladu przez jeźdźca ma tutaj niebagatelne znaczenie, szczególnie w kontekście nieograniczonej możliwości wyruszenia w drogę sprawnym sprzętem w każdej wolnej chwili.

Skoro istnieje zatem ryzyko powierzenia motocykla ludziom niekompetentnym lub wykwalifikowanym w niewystarczającym stopniu w ASO, warto zadać sobie trud, aby wiedzieć jakim stopniem kwalifikacji dysponują autoryzowani mechanicy, zanim zajmą się naszym jednośladem.
Systematycznie, kolorowo i z duchem czasu
Yamaha Motor Polska corocznie, od 10-ciu lat, szkoli swoich serwisantów. Program treningowy Yamaha Technical Academy ma charakter teoretyczny i praktyczny. Zajęcia podzielone są na osiem (do ubiegłego roku było 5) części trwających dwa lub trzy dni i dotyczą głównie nowych modeli motocykli wprowadzanych do sprzedaży. Szkolenie jest bezpłatne i może wziąć w nim udział każdy mechanik z sieci dealerskiej Yamahy. Dotychczas pomocami dydaktycznymi w szkoleniu były podzespoły motocykli - silniki, zawieszenie, układy elektryczne, zasilania czy też hamulcowe. Zajęcia podzielone są na bloki tematyczne z zakresu teoretycznego i praktycznego, na których każdy z kursantów w niewielkich podgrupach może zapoznać się z tajnikami rozwiązań technicznych. Demontując i ponownie składając części, kursanci uczą się jak obsługiwać i naprawiać najnowsze i najbardziej wyrafinowane zdobycze motocyklowej techniki.

Tegoroczną nowością w systemie naszego szkolenia są trzy motocykle z serii przedprodukcyjnej, które dzięki współpracy z Yamaha Europe Corporation pokażemy po raz pierwszy w Polsce – mówi Piotr Piszcz, trener serwisantów Yamaha Motor Polska – Dużo środków pochłonęły również inne, ciekawe pomoce dydaktyczne, takie jak przekrój najnowszej generacji układu wtryskowego, zawieszenia, czy też systemu ABS.

Serwisanci Yamaha Motor Polska przechodzą trzy etapy „wtajemniczenia”. Pierwszy z nich jest podstawowym stopniem o nazwie „brown” i oznacza znajomość podstawowej budowy motocykli. Drugi – „silver” określa kompetencje średniego szczebla, obejmujące dokładną znajomość rozwiązywania problemów technicznych. Najwyższa ranga oznaczona mianem „gold” jest tytułem dla serwisantów, którzy opanowali najgłębsze tajniki wiedzy na temat najdrobniejszych szczegółów konstrukcji motocykla i oczywiście kompetencje do najtrudniejszych napraw.
Więcej o motocyklach BMW

Tagi

PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści