-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze KTM 1050 Adventure i KTM 1290 Super Adventure – wygrać z dziedzictwem Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

KTM 1050 Adventure i KTM 1290 Super Adventure – wygrać z dziedzictwem test, opinie i oceny

Gdy w 2003 roku, KTM zaprezentował pierwszego Adventure'a 950 (LC8), świat motocyklowy przyklęknął z wrażenia. Rajdowy rodowód nowego sprzętu uwiarygodniony współpracą z Fabrizio Meonim – dwukrotnym tryumfatorem rajdu Dakar – był gwarantem sukcesu rynkowego. Aż 90% części pochodziło z wyczynowego motocykla, dodano tylko wymagane przez homologację drogową części oraz osprzęt. Czy współczesne KTM Adventure określane jako motocykle turystyczno-przygodowe mają jeszcze coś wspólnego ze swoimi przodkami i czy obecnie klient oczekuje aż tak wyczynowych motocykli? Wzięliśmy pod lupę dwa z nich: KTM 1050 Adventure i KTM 1290 Super Adventure.

Pierwotny Adventure był prawdziwym twardzielem, dzielnym podróżnikiem i kultowym motocyklem wyprawowym. Został niemal żywcem zdjęty z odcinka specjalnego Dakaru i ucywilizowany pod kątem zwykłego śmiertelnika. Nie był pozbawiony wad, ale nadrabiał charakterem i oryginalnością. Jedni go kochali, a inni... najprawdopodobniej po prostu nigdy nie mieli okazji się na nim przejechać.

 

Zobacz nasz test: KTM 990 Adventure

 

W 2013 r. pojawił się jego następca, KTM 1190 Adventure. Wyznawcy prawdziwej globalnej turystyki początkowo odwrócili się plecami na widok nowego dzieła pochodzącego z austriackiej świątyni adrenaliny. Było oczywiste, że po dekadzie panowania 990-ki, która była doskonalszą wersją 950-ki, nie będzie łatwo stworzyć jej godnego następcy, a pierwsza próba wypadła dosyć mizernie.

 

Zobacz nasz test: KTM 1190 Adventure - znak czasów

 

Motocyklowi zarzucano, że stracił to, co wyróżniało go na tle konkurencji. Według wielu nie dałby rady w ekstremalnym terenie. KTM najwyraźniej chciał wgryźć się w grupę klientów BMW Motorrad - wówczas posiadającego już dość mocno wypromowaną serię GS. Samo ogumienie zdradzało, że nowy KTM to motocykl przeznaczony raczej do turystyki z możliwością zapuszczenia się na szutrową drogę, a nie jak to było do tej pory, podróżowania bezdrożami z rzadką wizytacją na asfalcie.

 

Ale czy to na pewno zdrada ideałów, czy raczej ingerencja działu finansowego, który mocno kalkuluje potrzeby klientów i przedkłada je ponad ideologię marki? No właśnie, co by nie pisać, KTM wypuścił świetną maszynę z najlepszymi parametrami, kierowaną do zmieniającego się, a może nawet dorastającego klienta. Dla wybrednych konserwatystów zaś zbudował wersję Adventure 1190 R, która była kompromisem pomiędzy szosowym enduro, a motocyklem naprawdę chcącym rzucić wyzwanie bezdrożom.

 

W 2014 r. na rynek weszły dwa kolejne KTM-y: Adventure 1050 i Super Adventure 1290. Z tym, że te motocykle określone zostały jako nowe, a nie kolejne wariacje na temat wcześniejszych wersji. Przyjrzyjmy się nim uważnie. Zaczynamy od wielkiego brata.

 

Zobacz dane techniczne KTM 1290 Super Adventure i KTM 1050 Adventure w naszym katalogu motocykli.

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach KTM

Tagi

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

KTM 1050 Adventure i KTM 1290 Super Adventure

97
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści