KTM 1290 Super Adventure S na rok 2021: dzika przygoda [opis, dane, zdjęcia, film] Jędrzejak 27 stycznia 2021 Newsy, Nowości rynkowe, Wyróżnione 220 kg na sucho, 160 KM, najnowocześniejsza technologia oraz bardzo dzika natura. Taki jest nowy motocykl przygodowy od KTMa, czyli flagowy 1290 Super Adventure S 2021. KTM zaprezentował nową wersję swojego flagowego motocykla przygodowego. Nie jest to tylko lifting, ale gruntownie odmieniona, trzecia generacja modelu. KTM podkreśla, że nowy 1290 Super Adventure S na rok 2021 jest skrajnie sportowy i zaawansowany. Jak przystało na “Pomarańczowych”, pomiędzy wierszami można doczytać się, że ten motocykl ma być dziki i szalony. Zresztą który normalny producent wykonuje i publikuje takie zdjęcie katalogowe do motocykla typu Adventure?! A teraz zobaczcie oficjalny klip promocyjny: Odmieniona ergonomia Nowy 1290 Super Adventure S ostrzej skręca, a to dzięki przesunięciu główki ramy o 15mm do tyłu oraz dzięki innemu umieszczeniu przedniej sekcji silnika. Dłuży wahacz z kolei przekłada się na większą stabilność przy przyspieszaniu. Nowa tylna rama pomocnicza zapewnia niższą wysokość kanapy bez poświęcania praktyczności. Zbiornik paliwa mieści 23 litry i ma obsługę bezkluczykową. Owiewki zaprojektowano tak, aby każda pozycja jazdy była wygodna. Kanapa jest dwuczęściowa, regulowana w przedziale 20 mm. Podobnie jak kierownica. Z kolei nowy ekran TFT i szyba regulowane są na wysokości 55 mm, a projektowane były w tunelu aerodynamicznym. Nowy model błaga o dalekie wyjazdy i ostre traktowanie. Tempomat adaptacyjny KTM jest jednym z tych producentów, którzy na 2021 rok wyposażają swój motocykl w radar z aktywnym tempomatem adaptacyjnym – jest on na wyposażeniu podstawowym. Układ zaprojektowany jest z marką Bosch. Sprytny tempomat sam utrzymuje prędkość i odstęp od pojazdu poprzedzającego w 5 stopniach. Elektronika 1290 Super Adventure S posiada nową generację asystentów elektronicznych z jeszcze mniej natrętną kontrolą trakcji. Do wyboru są tryby jazdy Rain, Street, Sport, Offroad, a opcjonalnie także Rally. Systemy wspomaga czujnik 6D. Na pokładzie jest nowy ekran TFT 7″, a system da się połączyć ze smartfonem. Menu oraz przyciski na kierownicy są odświeżone i ergonomiczne. Pod zegarami jest schowek z USB. Motorcycle Traction Control ma dwa kryteria ustawień, jedno na uślizg koła, a drugie na kąt wznoszenia (co rozumiemy jako kontrola wheelie). Strategie te działają niezależnie. Czuły na zakręty Cornering ABS oraz Offroad ABS są w standardzie. Regulacja siły hamowania silnikiem (Motor Slip Regulation) oraz Quickshifter+ (w górę i w dół) to opcje dodatkowe. Silnik W ramie wciąż pracuje V-Twin o pojemności 1301 ccm. Jego osiągi to 160 KM mocy (bez zmian) oraz 138 Nm momentu obrotowego (minus 2 Nm). Silnik przeszedł sporo zmian, posiada przeprojektowane tłoki oraz nową magistralę wodną i olejową, a dzięki nowym pokrywom stał się węższy. Pojawił się nowy układ wydechowy, a skrzynia biegów ma odmieniony mechanizm PANKL. Jednostka ma lepsze chłodzenie, niskie spalanie, a interwały serwisowe to 15 000 km. Zawieszenie O ile silnik jest lżejszy o 1,5 kg, to cały motocykl waży teraz 220 kg na sucho, czyli o 5 kg więcej, niż poprzednia wersja. 1290 Super Adventure S stoi na zawieszeniu WP Apex Semi-Active Technology nowej generacji. Współpracuje z czujnikiem pochyleń 6D i w czasie rzeczywistym dopasowuje tłumienie do sytuacji drogowej. Pakiety 1290 Super Adventure S dostępny jest także z kilkoma pakietami. Suspension Pro oferuje oddzielne nastawy tłumienia na przód i na tył, automatyczne ustawienie napięcia wstępnego oraz funkcję Anti Dive redukującą nurkowanie. Rally Pack dodaje tryb jazdy Rally z odpowiednimi, rajdowymi ustawieniami silnika, asystentów i zawieszenia. Tech Pack posiada wszystko z powyższych dwóch pakietów, a także dodaje Quickshifter+, Motor Slip Regulation, Hill Hold Control oraz adaptacyjne światło hamulca. Najważniejsze cechy KTMa 1290 Super Adventure S 2021: // Nowa ergonomia – nowy zbiornik, niższa kanapa, nowe plastiki.// Odmienione podwozie – krótsza rama, nowa rama pomocnicza, dłuższy wahacz.// Zoptymalizowana dystrybucja masy – lepsza zwrotność i komfort.// Nowa generacja elektroniki – tempomat adaptacyjny i nowa zakrętowa kontrola trakcji.// Bardziej intuicyjny ekran TFT 7″ z nowym menu.// Przeprojektowane przyciski na kierownicy.// Odświeżony silnik LC8 1301 ccm – 160 KM i 138 Nm.// Pół-aktywne zawieszenie nowej generacji.// Dopasowane pakiety dodatkowe – Suspension Pro, Rally Pack & Tech Pack. 1290 Super Adventure S 2021 – galeria zdjęć: Dane techniczne – KTM 1290 Super Adventure S 2021: