Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Harley-Davidson Roadster – syn anarchii Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Harley-Davidson Roadster – syn anarchii test, opinie i oceny

Harley-Davidson Roadster to nowa jakość. Jest suchy, surowy, spartański, a jednocześnie genialny. Poznaj wytwór fabryki z Milwaukee, na którym poczujesz się, jakbyś był ponad prawem.

Cały ten agresywny wizerunek tworzy pozycja za kierownicą - szeroko rozstawione nogi, a na obniżonej kierownicy ramiona, sylwetka pochylona lekko do przodu sugerująca szykującego się do ataku zbira. Dosiadasz go i czujesz, że żyjesz. Początkowo – w szczególności jeśli właśnie się przesiadłeś z jakiegoś totalnie użytkowego i ergonomicznego japończyka - wydaje ci się, że trudno będzie ci opanować prowadzenie Roadstera. Na pierwszych światłach pewnie nieomal się wywalisz zahaczając o rozmieszczone centralnie ponadnormatywnie długie podnóżki. Ale za chwilę nauczysz się, jak obchodzić się z tym sprzętem, zaczniesz agresywnie pokonywać zakręty i cieszyć się każdym kilometrem.

 

Harley-Davidson Roadster

Niewolnik wizerunku

Harley-Davidson przez wiele lat był postrzegany jako motocykl przeznaczony do poruszania się po długich, szerokich prostych. Tymczasem Roadster burzy kompletnie tę niesłuszną opinię. Jest zdecydowanie nastawiony na osiągi, a do tego wygląda jak customowa maszyna. Harley od dłuższego czasu dąży do zmiany wizerunku w myśl zasady, że ich motocykle są dla wszystkich, a produkując takie modele jak Roadster, jest na dobrej drodze. Ten sprzęt zdecydowanie przypadnie do gustu nabywcom w Europie, gdzie Harley-Davidson sprzedaje się coraz lepiej w przeciwieństwie do rodzimych Stanów Zjednoczonych.

Kolejna wersja Sportstera?

Harley-Davidson Roadster to najbardziej zorientowany na osiągi Sporster i jednocześnie chyba najbliższy sportowi motocykl od czasów XR1200, którego produkcję zawieszono. Jest napędzany niezmienioną, chłodzoną powietrzem jednostką V-twin Evolution.


Od nowa skonstruowano podwozie, elementy zawieszenia oraz hamulce. Z przodu zainstalowano koło o średnicy 19 cali i dwie tarcze, a z tyłu obręcz o średnicy 18 cali. Tyłek Harego poszedł do góry i to nadało mu bardziej agresywnego cafe racerowego sznytu.


Harley zyskał również ciekawy stylistycznie analogowy obrotomierz oraz elektroniczny prędkościomierz. Wizerunku dopełnia malutki 12,5-litrowy bak w kształcie orzeszka ziemnego oraz przykrócone błotniki i piękne koła z odlewu z aluminium z pięcioma rozdzielonymi ramionami.

 

Zobacz dane techniczne motocykla Harley-Davidson Roadster w naszym katalogu motocykli

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Strony:

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Harley-Davidson Roadster w teście Motogen.pl

72
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści