Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Aktualności Nowości rynkowe Energica Ego na sezon 2019 - dopieszczona elektrownia Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Nowości rynkowe

Energica Ego na sezon 2019 - dopieszczona elektrownia

Na targach Intermot silną reprezentację wystawili również producenci motocykli elektrycznych. Szczególną pozycję ma wśród nich włoska Energica, dostawca maszyn dla nowej klasy wyścigowej MotoE.

Flagowym modelem firmy Energica jest sportowy motocykl Ego, który każdym swoim fragmentem zaprzecza stereotypowi odkurzacza na kołach. Maszyna napędzana jest elektrycznym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi, chłodzonym olejem. Potrafi on wygenerować ciągłą moc na poziomie 163 KM, a także potężny moment obrotowy, wynoszący 200 Nm.

 

Motocykl nie posiada klasycznej skrzyni biegów ani sprzęgła - dozowanie momentu obrotowego, a także proces hamowania silnikiem sterowane są elektronicznie. Przyśpieszenie od zera do 100 km/h trwa 2,8 sekundy, a prędkość maksymalną ustalono na 270 km/h. Nie dotyczy to oczywiście wersji wyścigowej, która w przyszłym sezonie pojawi się w rywalizacji nowej klasy cyklu MotoGP - MotoE. Tamte maszyny mają dysponować osiągami na poziomie motocykli klasy Moto2.

 

Zobaczcie, jak na motocyklu tego typu radził sobie legendarny Max Biaggi, który jest jednym z ambasadorów nowej klasy:

 

 

Cywilna wersja Energica Ego jest wciąż ulepszana. W tym roku otrzymała całkowicie nowe oprogramowanie sterujące, 6-poziomową kontrolę trakcji, tempomat i najważniejszy z ważnych dodatków, przynajmniej u nas - grzane manetki. System ładowania zyskał ponadto opcję ustawienia poziomu maksymalnego naładowania, a sam proces dostarczania zapasu energii przyśpieszono o 15%. Efektywny zasięg na jednym ładowaniu to ok. 200 km.

 

W Kolonii zaprezentowana została wersja specjalna o nazwie Energica Ego Sport Black, nawiązująca do wysiłków rozwojowych firmy w klasie MotoE. Ceny maszyn z serii Ego startuję od ok. 110 tysięcy zł, nieco tańsze są nakedy z rodziny Eva - od 93 tysięcy zł. Wszystko plus VAT :) Nie jest więc tanio, ale to jedne z najbardziej zaawansowanych technicznie motocykli na rynku.

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści