Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Laboratorium

Ducati Scrambler - fajny, bo taki ma być test, opinie i oceny

Najmniejszy i najtańszy w ofercie Ducati Scrambler nie jest ani mały, ani tani. I właściwie w gruncie rzeczy nie jest tak naprawdę Ducati. Zagmatwane? A będzie jeszcze trudniej!

Przedziwna to konstrukcja. Marketingowa, bo pod względem inżynierskim nie ma tu właściwie żadnych niespodzianek. Poza jedną. Scrambler odbiega od ogólnych założeń ideologicznych marki Ducati. I stąd bierze się ten cały galimatias. Dopiero teraz powoli zaczynam to wszystko rozumieć i dopasowywać do siebie rozsypane puzzle.

Właściwie nie Dukat

Najpierw importer zirytował całe motocyklowe środowisko dziennikarskie tym, że na prezentację światową Scramblera pojechał jakiś człowiek w spodniach z krokiem w kolanach reprezentujący jedno z tych męskich czasopism, które na sześciu kolejnych rozkładówkach „rozkminia”, czy pachy należy golić przed, czy po manicure. Ale podobno takie były właśnie wytyczne marketingowców z Bolonii. Bo Scrambler to właściwie nie Ducat i dodatkowo, o zgrozo, produkt kierowany do niemotocyklistów.

 

Ducati Scrambler Urban Enduro   Ducati Scrambler Classic


Ducati kojarzy się jednoznacznie: ze sportem, mocą, osiągami i trakcją. Jak więc przyciągnąć do siebie klientelę, która na dźwięk słowa „Bayliss” rozgląda się za płynem do kąpieli, a „Rossi” to co najwyżej marka obuwia? Dla takich ludzi trzeba zbudować jakąś legendę, rozejrzeć się za aktualnym trendem, wdrożyć i zacząć zarabiać. Ducati miało ułatwione zadanie. Moda na nostalgiczne linie w motoryzacji nie słabnie. Wystarczyło przejrzeć swój własny dorobek, sprawdzić, co sprzedaje się u konkurencji i załatwione. Wybór był dość łatwy: padło na Scramblera. Jednocylindrowy model Ducati produkowany w latach 60. i 70. W drugiej dekadzie XXI wieku jak znalazł.

 

Ducati Scrambler Icon   Ducati Scrambler Full Throttle

 

Ale jak połączyć ogień z wodą? Prosty, nostalgiczny model, który ma dodatkowo nie odstraszać za bardzo ceną, nie może być wyrafinowany technicznie. Gdzie więc filozofia marki? Moc, sport, trakcja itd... Dlatego Scrambler promowany jest jako takie Ducati-Nieducati. Owszem, robimy nadal piękny, włoski motocykl, ale stawiamy tu na „fajność”, nie parametry. Dlatego na targach Scramblery stoją osobno i króluje tu żółty, nie czerwony kolor. To akurat jest uzasadnione historycznie. Stare Scramblery były przede wszystkim żółte.

 

Czytaj na następnej stronie>>>

Więcej o motocyklach Ducati

Strony:

Tagi

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Redaktor naczelny
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Ducati Scrambler Tour

36
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści