WSBK – 11 runda na torze Nurburgring - Motogen.pl

Rywalizacja na torze Nurburgring nie należała tym razem do szczególnie udanych. Pierwszy wyścig Superbików został przerwany. Po wznowieniu zmagań podczas XI rundy WSBK triumfowali Rea i Haga, który chciał odrobić starty z pierwszego starcia, kiedy to nie dojechał do mety.
 

Wyścig 1
Od początku wznowionego wyścigu stawce przewodził Jonathan Rea. Zawodnikowi udało się nawet wykręcić nowy rekord okrążenia toru Nurburgring, który wynosi teraz 1’55.392. Za jego tylnym kołem jechał Checka, walczący o najwyższe miejsce podium, jednak to Rea tego dnia zgarnął czwarte w tym sezonie zwycięstwo. Pudło dopełnił Cal Crutchlow. Lider klasyfikacji generalnej, Max Biaggi, tym razem zdołał dojechać do mety na czwartej pozycji. Za nim zjawił się Tom Sykes. Leon Haslam, który uczestniczył w zderzeniu, które spowodowało konieczność przerwania wyścigu, po wznowieniu biegu dojechał jako szósty. Na swoim 'domowym torze’ zawodnik BMW, Ruben Xaus, przeciął linię mety jako siódmy.
 

Wyniki 1 wyścigu:
1. J. REA GBR HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 1’55.392
2. C. CHECA ESP Althea Racing Ducati 1098R 1.126; 1’55.683
3. C. CRUTCHLOW GBR Yamaha Sterilgarda Team Yamaha YZF R1 10.006; 1’55.509
4. M. BIAGGI ITA Aprilia Alitalia Racing Aprilia RSV4 Factory 10.716; 1’55.532
5. T. SYKES GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX 10R 17.391; 1’56.231
6. L. HASLAM GBR Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 19.301; 1’56.346
7. R. XAUS ESP BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR 19.613; 1’56.448
8. S. GUINTOLI FRA Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 19.880; 1’55.987
9. S. BYRNE GBR Althea Racing Ducati 1098R 21.176; 1’56.551
10. L. SCASSA ITA Supersonic Racing Team Ducati 1098R 29.752; 1’56.771
11. L. LANZI ITA DFX Corse Ducati 1098R 30.156; 1’56.651
12. I. LOWRY GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX 10R 53.622; 1’57.761
13. R. HAYDEN USA Team Pedercini Kawasaki ZX 10R 58.820; 1’58.143
14. M. BAIOCCO ITA Team Pedercini Kawasaki ZX 10R 1’25.906; 1’59.606

Niesklasyfikowani:
F. LAI ITA ECHO CRS Honda Honda CBR1000RR
M. FABRIZIO ITA Ducati Xerox Team Ducati 1098R
N. HAGA JPN Ducati Xerox Team Ducati 1098R
J. SMRZ CZE Team PATA B&G Racing Aprilia RSV4 Factory
T. CORSER AUS BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR
M. NEUKIRCHNER GER HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR
J. TOSELAND GBR Yamaha Sterilgarda Team Yamaha YZF R1
 

Wyścig 2
Drugi wyścig należał do Hagi, który miał pecha w pierwszym starcie i upadł. Jako drugi tym razem dojechał Jonathan Rea. Świetny start zaliczył również Leon Haslam. Mimo bólu po urazie kolana i kciuka, doznanego podczas high-sida w pierwszym starcie, zawodnik Alstare Suzuki minął linię mety na trzeciej pozycji. Tuż za podium tym razem znalazł się Cal Crutchlow. Nurburgring nie okazał się szczęśliwy dla Maxa Biaggiego, który musiał patrzeć, jak wygrywają inni. Rzymski Cesarz dojechał jako piąty.
 

Wyniki 2 wyścigu:

1. N. HAGA JPN Ducati Xerox Team Ducati 1098R 1’55.534
2. J. REA GBR HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 3.061; 1’55.502
3. L. HASLAM GBR Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 8.060; 1’55.666
4. C. CRUTCHLOW GBR Yamaha Sterilgarda Team Yamaha YZF R1 8.457; 1’55.679
5. M. BIAGGI ITA Aprilia Alitalia Racing Aprilia RSV4 Factory 9.392 1’55.792
6. S. GUINTOLI FRA Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 9.556; 1’55.791
7. T. SYKES GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX 10R 16.819; 1’56.207
8. J. TOSELAND GBR Yamaha Sterilgarda Team Yamaha YZF R1 20.564; 1’56.368
9. R. XAUS ESP BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR 21.040; 1’56.178
10. S. BYRNE GBR Althea Racing Ducati 1098R 21.168; 1’56.417
11. J. SMRZ CZE Team PATA B&G Racing Aprilia RSV4 Factory 21.734; 1’56.218
12. T. CORSER AUS BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR 22.746; 1’56.143
13. L. LANZI ITA DFX Corse Ducati 1098R 24.526; 1’56.645
14. L. SCASSA ITA Supersonic Racing Team Ducati 1098R 28.218; 1’56.676
15. M. NEUKIRCHNER GER HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 38.406; 1’56.883
16. R. HAYDEN USA Team Pedercini Kawasaki ZX 10R 1’08.039; 1’58.096
17. M. BAIOCCO ITA Team Pedercini Kawasaki ZX 10R 1’21.294; 1’59.317
18. F. LAI ITA ECHO CRS Honda Honda CBR1000RR 1’21.362; 1’58.574
19. M. FABRIZIO ITA Ducati Xerox Team Ducati 1098R 20 1’38.427 1’56.203

Niesklasyfikowani:
I. LOWRY GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX 10R
C. CHECA ESP Althea Racing Ducati 1098R
 

Supersport
Wyścig tej klasy na Nurburgringu okazał się wyjątkowo emocjonujący. O zwycięstwo rywalizowali Eugena Laverty i Gino Rea. Temu pierwszemu podczas siedemnastego okrążenia udało się nawet wykręcić rekord toru, jednak Rea nie ustępował i Laverty zdołał wygrać tylko o włos wpadając na metę 0,058 s przed rywalem. Na trzeciej pozycji finiszował lider klasyfikacji generalnej, Kenan Sofuoglu. Jednak okazało się, że podium wyścigu będzie wyglądało nico inaczej, niż wszyscy się spodziewali. Gino Rea został bowiem zdyskwalifikowany ze względu na naruszenie regulaminu technicznego. Zamiast niego, na drugie miejsce awansował Sofuoglu, a podium dopełnił Broc Parkes.
 

Wyścig zmienił więc nieco układ sił w tabeli generalnej. Lidera i Lavertiego dzieli teraz zaledwie 12 punktów. Końcówka sezonu zapowiada się zatem pasjonująco i stanie pod znakiem zaciętej rywalizacji tych dwóch zawodników. Na trzecim stopniu generalki znajduje się Joan Lascorz, który z powodu kontuzji aktualnie nie startuje . Jego przewaga jednak nad kolejnym zawodnikiem jest na tyle duża, że kierowca spokojnie utrzyma tę pozycję do końca sezonu.
 

Superstock 1000
Zaskoczeń w tym wyścigu właściwie nie było. Po raz ósmy z rzędu na najwyższym miejscu podium stanął Ayrton Badovini, który, co prawda, tytuł zapewnił sobie już jakiś czas temu, ale, zgodnie z obietnicą, nie odpuszcza i walczy do końca. Drugi na podium był Maxim Berger, który nawet przez jakiś czas prowadził stawkę kierowców, jednak musiał uznać wyższość Ayrtona. Jako trzeci finiszował Andrea Antonelli.
 

W tej klasie nie zabrakło również polskich akcentów, chociaż trzeba przyznać, że nasi reprezentanci raczej nie będą mieli najlepszych wspomnień po tej rundzie. Mateusz Stokłosa nie ukończył wyścigu, a Marcin Walkowiak, ze względu na kontuzję, w ogóle nie wystartował. Na jego miejscu w zespole Bogdanka Racing zobaczyliśmy natomiast Jamesa Webba. Zawodnik toczył zaciętą walkę o punkty, jednak ostatecznie musiał zadowolić się szesnastym miejscem, czyli pierwszym niepunktowanym.

 

Więcej o motocyklach BMW