W zrealizowaniu tego wymogu ma pomóc team CRT Power Electronics Aspar. Jeden z jego zawodników – Randy De Puniet – został zatrudniony przez Suzuki jako kierowca testowy prototypowego GSX-R. Logicznym następstwem tej współpracy byłby start motocyklistów Power Electronic Aspar na maszynach Suzuki w sezonie 2014. Carmelo Ezpeleta jasno zapowiedział brak zamiaru stworzenia dodatkowych miejsc startowych w przyszłym sezonie.

Manager teamu Gino Borsoi z jednej strony mówi, że nie toczą się żadne negocjacje, ale z drugiej nie zaprzecza możliwości współpracy z Suzuki. Według słów managera w trakcie sezonu 2013 będzie rozważany mariaż z Japończykami. Rozpoczęły się już jednak rozmowy z innym producentem – Aprilią.

Pojawiły się również spekulacje, że Randy De Puniet po przetestowaniu GSX-R mógłby wnieść sporo wiedzy i nowych pomysłów do obecnie istniejącego teamu. Czas pokaże, jak będzie wyglądał powrót Suzuki do gry w klasie królewskiej.

Więcej o motocyklach Suzuki Autor: Wojciech Grzesiak