Tradycyjne, gumowe przewody hamulcowe mają trwałość zaledwie pięciu lat. Po upływie tego czasu hamulec „staje się miękki”, a dokładny punkt zadziałania oraz dozowalność i wydajność układu znacząco spada.
Z prawdziwą przyjemnością prezentujemy akcesoryjne dźwignie sprzęgła i hamulca marki TRW dostępne w dwóch wersjach i czterech kolorach: czarnej, srebrnej, tytanowej oraz specjalnej, złotej.
Oj to wcale nie jest takie proste. Nurkowie mają specjalne haczyki wbijane w drzewa, dzięki którym samodzielnie mogą rozpiąć piankę i jakoś się rozebrać po wyjściu z wody. Niestety motocyklista nie wie, gdzie wypłynie, więc najlepiej jest…
Choć wydawałoby się to niemożliwe, to jednak są ludzie, którzy mają problem z poprawnym założeniem kasku motocyklowego. Nie, nie chodzi o zapięcie, chodzi o założenie kasku na głowę.
Według wielu, najważniejszą cechą, jaką powinien mieć motocykl enduro, to niska masa! Ten film pokazuje, że wystarczy mieć przede wszystkim umiejętności, a następnie dobre, kostkowe opony.
Na jednym z forów znów rzuciła mi się w oczy dyskusja na temat ABS. Zwolennicy mówili o jego zbawiennym wpływie w czasie podbramkowych sytuacji w złych warunkach pogodowych. Przeciwnicy twierdzili, że bez względu na wszystko ogłupia kierowcę, podejmuje za niego decyzję i sprawia, że kierujący zamiast się rozwijać ufają elektronice.
Częstym uszkodzeniem, szczególnie dwusuwowych motocykli offroadowych, jest wgniecenie dyfuzora. Jak go naprawić? Czy trzeba oddawać go do specjalistycznego warsztatu, czy można to zrobić samemu? Zobaczcie jak robią to chłopaki z Polskiego Moto Vloga.
Wydaje się, że najcięższym zadaniem stojącym przed inżynierami projektującymi opony motocyklowe jest stworzenie superprzyczepnego ogumienia sportowego. Jednak wytworzenie opony turystycznej, która zapewniać będzie maksymalną przyczepność w każdych warunkach pogodowych i na różnych podłożach, a przy tym pozwoli na wykonywanie długich przebiegów, zdaje się zadaniem o wiele trudniejszym… Jakie opony wybrać do motocykla używanego głównie turystycznie?
Schodzenie na łokieć w warunkach ulicznych może skończyć się wypadkiem. Naszym zdaniem nie ma to większego sensu, zawsze istnieje ryzyko zerwania przyczepności i spektakularnej gleby. Mimo to w internecie znajdziemy śmiałków, którzy robią to bez większego problemu. A wy, co sądzicie o takiej jeździe?
Wymiana oleju silnikowego to temat, w który po zagłębieniu się zaczynamy mieć mnóstwo wątpliwości. Na jaki olej zmienić, czy zastosowanie oleju o innych parametrach niż fabryczny jest możliwe i czy będą z tego jakiekolwiek korzyści? W końcu mineralny, syntetyk czy półsyntetyk, i wreszcie jaką markę wybrać?
Dziewięć uznanych marek motocyklowych aktualnie korzysta z półaktywnych elementów zawieszeń dostarczanych przez ZF, będącego dostawcą technologii dla przemysłu motocyklowego od ponad 14 lat.