“Motocyklowe cofadło” od Michelina wygląda podobnie do uchwytu tablicy rejestracyjnej, a w środku posiada własną baterię oraz rolki służące do przetaczania koła motocykla.

Tak się złożyło, że wszyscy w redakcji Motogen.pl [no prawie wszyscy – pozdrawiamy Anię] nie narzekamy na wzrost, a więc raczej nie odczuwamy problemów związanych z manewrowaniem motocyklami na parkingu. Mimo wszystko zawsze cieszymy się, gdy trzeba “wcofać” na miejsce, a ciężki cruiser (np. BMW R 18) lub potężny turystyk (np. Honda Gold Wing) raczy nas swoim elektrycznym biegiem wstecznym. Zdajemy sobie sprawę z tego, że pytania w stylu “mam 164 cm wzrostu, czy poradzę sobie z Hondą Africa Twin” realnym problemem wielu motocyklistów.

Michelin, francuski producent opon stara się rozwiązać ten problem, będący cechą wspólną motocyklistów niskich oraz motocyklistów posiadających ciężkie jednoślady. Michelin opatentował właśnie urządzenie do cofania motocyklem.

Jak działa urządzenie do cofania?

Urządzenie jest wyjątkowo proste i z pewnością da się je zastosować do większości motocykli. Montuje się je do wahacza, przy tylnej osi. Wygląda trochę jak nowoczesne uchwyty tablicy rejestracyjnej.

W puszce przylegającej do tylnej opony znajdują się rolki napędowe z elektrycznymi motorami oraz własne zasilanie w postaci baterii litowo-jonowej. Przy napięciu 3,6V silniczki wyprodukują około 2-4 Nm momentu obrotowego, co w zupełności wystarczy do parkingowego przetaczania motocykla.

Pozostaje kilka pytań o szczegóły. W jaki sposób motocyklista będzie aktywował napęd – przyciskiem na kablu, czy bezprzewodowym? Jak wyglądało będzie ładowanie urządzenia – zewnętrznie z sieci 220V, czy z układu elektrycznego motocykla? No i przede wszystkim – rolki będą na stałe obracały się oparte o oponę, czy może motocyklista będzie (ręcznie czy automatycznie?) zmieniać położenie urządzenia?

Michelin ma pewne doświadczenie w urządzeniach i maszynach różnego typu, także w elektrycznej mobilności osobistej, a więc z pewnością dopracuje także urządzenie do cofania.

Zanim zamontujesz…

Ciekawi jesteśmy, czy i jak chętnie zamontowalibyście takie urządzenie w swoim motocyklu? Dajcie znać w komentarzach.

Zanim jednak Michelin wprowadzi swoje “cofadło” do sprzedaży, motocyklistom niskim i posiadającym ciężkie motocykle, zmagającym się z problemem manewrowania, pozostaje trening… Trening techniki jazdy, trening pewności siebie, trening fizyczny.


Więcej w Porady, Technika Jazdy, Warsztat, Wyróżnione
Poznajmy nowości Ducati razem, w Twoim salonie! [The Red Tour 2021]

Zupełnie nowa Multistrada V4, czy Streetfighter V4 w czarnych barwach, a może XDiavel w dwóch odmianach? Na szczęście nie musisz...

Zamknij