Doświadczenie w budowaniu małych włoskich silników spalinowych połączy się z włoską wiedzą o napędach elektrycznych, a wszystko przy nieustającym wsparciu giganta z Japonii.

Małolitrażowe silniki Minarelli Motori to jakość sama w sobie. Ta włoska fabryka działa od 1956 roku, a ich silnika 2- i 4-suwowe, w pojemnościach od najmniejszych do nawet jednocylindrowych 660, uchodzą za najlepsze. Pojawiały się w skuterach i motocyklach wielu różnych marek, a od 2002 roku Minarelli jest własnością Yamahy.

Fantic Motor, także włoska firma, założona została w 1968 roku i specjalizuje się w motocyklach niedużej pojemności – od 50 do 300 ccm. Produkuje crossy, enduro, ale szczególnie istotne w historii są klasyczne scramblery z linii Caballero. Fantic spory nacisk kładzie także na e-mobilność, produkując dziś jednoślady elektryczne, a także rowery.

Yamahę dobrze znacie. Yamaha nawiązała niedawno współpracę z Fantic w zakresie offroadu. A teraz ta współpraca zostanie znacznie poszerzona. Początkiem szeroko pojętej kooperacji jest sfinalizowana właśnie transakcja, w której Fantic Motors wykupił 100% własności marki Minarelli Motori. Sprzedawcą była Yamaha Motor Europe.

Czy ta transakcja oznacza koniec legendarnych, małych silników Minarelli? Zdecydowanie nie. Doświadczenie Minarelli ma zostać połączone z doświadczeniem Fantic (oraz Yamahy). Do tego firmy planują także postawić jeszcze większy nacisk na elektryki. Nie zdziwimy się więc, jeżeli w niedalekiej przyszłości Yamaha jeszcze lepiej dopracuje ofertę 125-tek, a pod marką Caballero pojawi się mały, elektryczny, stylowy Scrambler.

Jak powiedział Mariano Roman, CEO Fantic Motor:

“Umocnienie współpracy z Yamaha Motor Europe oraz zakup Motori Minarelli stanowi dla Fantic Motor ważny krok w kierunku wzmocnienia naszej pozycji jako technologicznego lidera w produkcji motocykli, e-rowerów oraz produktów e-mobilności we Włoszech.

Pracujemy wspólnie, aby poszerzyć wiedzę Motori Minarelli w budowaniu silników i napędów elektrycznych; aby poszerzyć ofertę produktów; aby zaproponować klientom Minarelli konkurencyjne i najnowocześniejsze technologie napędów. To wszystko przy zabezpieczeniu aktualnego poziomu zatrudnienia.”

Więcej w Elektryczność, Newsy, Z Kraju
Prawo jazdy od 17 roku życia w Polsce? Poseł chce zmian…

W niektórych krajach Unii Europejskiej prawo jazdy można posiadać od 17 roku życia. W Polsce, w przypadku kategorii B barierą...

Zamknij