Honda pracuje nad małym adventure w stylu Himalayana - Motogen.pl

Niewielki motocykl adventure, w stylu Royala Enfielda Himalayana ujawniły szkice patentowe złożone przez Hondę w kilku biurach własności intelektualnej.

Szkice opublikował portal Cycle World. Pokazują one niewielki motocykl adventure, stylistycznie zbliżony do Royala Enfielda Himalayana. Skąd akurat taka inspiracja, skoro Honda ma w swojej ofercie kilka niewątpliwych hitów? Odpowiedź staje się jasna, gdy spojrzy się na wyniki sprzedaży indyjskiego motocykla – zarówno w kraju macierzystym, jak i w Stanach jest on prawdziwym przebojem. Stylistycznie odległym jednośladom Hondy nie udało się powtórzyć tego sukcesu.

Z tego właśnie powodu japoński producent zainteresował się specyficznym designem Himalayana i postanowił podczepić się do sukcesu tego motocykla, wykorzystując jako bazę jeden ze swoich jednośladów mniejszej pojemności. Ze szkiców wynika, że mógłby to być CB350, co zapewniłoby motocyklowi popularność w Indiach, jednym z największych rynków jednośladów na świecie. Sama CB350, dzięki designowi inspirowanemu pierwszym CB350 z przełomu lat 60. i 70. jest niezwykle popularny, nie tylko w Indiach, ale także w Australii i Japonii.

Nowe adventure napędzane byłoby zatem chłodzonym powietrzem singlem o pojemności 348 cm3 i nienachalnej mocy 20 KM (przy 5500 obr/min). Zawieszenie będzie proste – z przodu znajdzie się nieregulowany widelec, z tyłu podwójne amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Hamowanie powierzono pojedynczym tarczom z przodu i z tyłu. SPrzęt toczyć się będzie na kołach 19 i 18 cali.

Szkice patentowe dotyczące małego adventure wskazują, że inspiracja Himalayanem sięga głęboko, włącznie z rozwiązaniami dotyczącymi ergonomii. Wyraźnie widać, że producent, podobnie jak RE, chce wykorzystać stelaż zbiornika paliwa jako dodatkową przestrzeń bagażową. Co ciekawe szkice przedstawiają dwa warianty motocykla, a w dość rozbudowanej sekcji przedstawiającej gmole zbiornika paliwa, możemy odnaleźć kilka wariantów bagażników. Można również zauważyć podwójny przedni błotnik.

Pierwsza wersja jest typowym, choć małym adventure, drugi. wygląda na scramblera, trochę podobnego do modelu Scram 450. Trochę dziwi nas fakt, że Honda, inspirując się mniej prestiżowym modelem, wybrała dodatkowo drogę downgradingu – zarówno pojemność silnika, jak i moc są znacznie niższe niż w Himalayanie 452. Ba, są nawet niższe niż w pierwszej wersji Himalayana, który miał 24 KM. Być może japoński producent chce zaoferować swój motocykl w dumpingowo niskiej cenie.

Nie wiadomo czy małe adventure trafi w ogóle na rynek europejski i kiedy ewentualnie tak się stanie. Stary Kontynent ma bardzo przeciętny potencjał sprzedaży, a ponadto ta klasa motocykli nie jest tutaj zbyt popularna.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany