Osoby, które chcą wziąć udział muszą przede wszystkim zapoznać się z regulaminami PZM – Zasady Ogólne oraz Zasady Rozgrywek – Wyścigi Motocyklowe. W przypadku tego drugiego na chwilę obecną dostępna jest tylko wersja na rok 2013, ale zmiany w wersji na sezon 2014 mają być kosmetyczne.

Oprócz tego przedstawiono szczegółowy regulamin samego pucharu. Organizatorzy przewidują, że odbędzie się siedem rund, których przybliżone daty zostały już podane w regulaminie. Mogą się one jednak zmienić w zależności od kalendarza WMMP i Alpe Adria. Kalendarz wygląda następująco:

I runda – 25.04.2014 – runda obowiązkowa
II runda – 12.05.2014
III runda – 23.05.2014
IV runda – 02.06.2014
V runda – 16.06.2014
VI runda – 18.07.2014
VII runda – od 1 do 3 sierpnia 2014.

Ostateczny kształt kalendarza ma być znany do końca stycznia. Oprócz tego w terminie 7 kwietnia (w przypadku kiepskiej pogody możliwość przeniesienia na 14 kwietnia) odbędzie się dodatkowe szkolenie Speed-Day School. Szkolenie obejmuje zapoznanie z przepisami obowiązującymi w sporcie motocyklowym, porady z zakresu przygotowania i eksploatacji motocykla w warunkach wyścigowych, zorganizowany wyjazd do Przychodni Sportowo – Lekarskiej w celu wykonania badań potrzebnych do zaświadczenia, które będzie niezbędne przy staraniu się o licencję. Oprócz tego będzie również szkolenie praktyczne dotyczące zachowania na torze w trakcie treningów i wyścigów, na którym uczestnicy poznają między innymi przebieg procedury startowej. Całość zakończy się egzaminem na certyfikat umożliwiający uzyskanie licencji B.

W regulaminie jest też zapis o dozwolonych modyfikacjach motocykla, a te nie będą znacząco wpływały na jego osiągi. Można wymienić zębatki, łańcuch (ale musi pozostać 525), uszczelki (z wyjątkiem uszczelki pod głowicą), świece zapłonowe, oleje i płyny, filtry, szybę, stelaż owiewki przedniej i tylny stelaż oraz korek wlewu paliwa. Wiadomo już, że zawodnicy pojadą na oponach Bridgestone S20. Rozmiar gum może być dowolny, źródło zakupu również.

Więcej informacji oraz regulaminy w pełnym brzmieniu znajdziecie na www.speedday.pl.

Więcej o motocyklach Triumph Autor: Wojciech Grzesiak

Więcej w Z Kraju
Nowość od Ixon – prosto na tor

Ten model to kwintesencja sportowych doświadczeń Ixon oraz współpracy z doświadczonymi zawodnikami Moto GP, m.in. Colinem Edwardsem. Kombinezon posiada wszystko...

Zamknij