Yamaha Factory Racing 2013 – prezentacja - Motogen.pl

W tym sezonie barwy będą niebiesko-białe, a wzór malowania nawiązuje do sezonu 2008. Wtedy do teamu dołączył Jorge Lorenzo. Teraz – kiedy Lorenzo i Rossi są znowu razem – historia rozpoczyna się na nowo.

W tym roku oficjalnymi sponsorami są: koncern paliwowy ENEOS, producent napojów energetycznych Monster Energy, indonezyjski oddział producenta Yamaha Motor Kenkana Indonesia, producent olejów Yamalube, producent ciężarówek IVECO, producent kabli i elementów instalacji elektrycznych BM Group, producent układów wydechowych Akrapović, odzieżowa marka Alpinestars, producent opon Bridgestone, a także firmy Beta, Magneti Marelli, NGK, DID, Exedy, 2D i BMC Air Filters.

Motocykl YZR-M1 na rok 2013 jest wyposażony w litrowy silnik o mocy ponad 240 koni mechanicznych i w ramę wykonaną z aluminium. Za przeniesienie mocy i momentu odpowiada sześciostopniowa skrzynia biegów. W motocyklu zamontowano zawieszenie firmy Ohlins z regulacją napięcia wstępnego, kompresji i tłumienia. Obręcze zostały wykonane z magnezu i mają rozmiar 16,5 cala z przodu i z tyłu. Za hamowanie odpowiedzialne są hamulce Brembo. Z przodu znajdują się dwie tarcze karbonowe z czterotłoczkowymi zaciskami, a z tyłu – jedna tarcza ze stali nierdzewnej z dwutłoczkowym zaciskiem. Waga motocykla to 160 kg.

Jorge Lorenzo:
 

„Inżynierowie w Japonii spisali się doskonale, zwłaszcza z nową ramą. Pozwala mi na łatwiejsze podrywanie motocykla podczas wychodzenia z zakrętów. Nasz główny cel to praca nad rozwojem silnika, który jest naszym słabym punktem.

W tym roku trudno mi przewidzieć, kto będzie największym rywalem. Może wszyscy będą szybsi ode mnie. Nie wiem, co się wydarzy. Dani, Valentino, Marquez i ja jesteśmy faworytami, ale sezon może przynieść wiele niespodzianek. Najważniejsze to dobrze pracować podczas przedsezonowych testów i być jak najlepiej przygotowanym, aby zaliczyć dobry start”.

Valentino Rossi:
 

„Bardzo się cieszę z powrotu, to świetne uczucie. Na początku byłem bardzo zdenerwowany, bo nie wiedziałem, jaka będzie atmosfera. Ostatecznie okazało się, że jest nadal fantastycznie pod każdym względem. Yamaha jest dla mnie jak rodzina. Dzieliłem z nią najlepsze chwile w mojej karierze i zawsze doskonale się bawiłem, więc myślę, że teraz będzie tak samo.

M1 bardzo się zmieniła przez ostatnie dwa sezony i pierwsze testy były dla mnie wielkim zaskoczeniem. Podstawa jest bardzo podobna do tej z motocykla z 2010 roku, ale czuję, że motocykl ewoluował w każdym aspekcie. Yamaha zrobiła kawał dobrej roboty przez ostatnie dwa sezony. Nowy motocykl ma lepszą stabilność, lepszą przyczepność i lepszą elektronikę. Co więcej, litrowy silnik ma o wiele więcej zalet w porównaniu z jednostką 800 ccm, z którą przez pewien czas były problemy”.

Hasło Yamahy na najbliższy sezon to „Revs your heart”, czyli „Podnosi obroty twojego serca”. Czy faktycznie Lorenzo i Rossi znów będą podnosić nam ciśnienie, a serca skoczą do gardeł podczas finiszy wyścigów? O tym przekonamy się już niedługo. Tymczasem poniżej możecie zobaczyć filmową prezentację nowych barw zespołu Yamaha Factory Racing na sezon 2013, a także posłuchać, co mają do powiedzenia Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Lin Jarvis i Hiroyuki Yanagi.

Autor: Wojciech Grzesiak