Spodnie Modeka Off Router - do kompletu - Motogen.pl

>>Przeczytaj test kurtki Modeka Off Router<<

 

Na wstępie kilka słów na temat materiałów. Otóż spodnie, podobnie jak i kurtka, zostały uszyte w większości z poliamidu 500D, wzmocnionego na biodrach i kolanach Cordurą 1000D. Materiały te zapewniają najwyższy poziom odporności na ścierania, a przy tym nie są na tyle sztywne by ograniczać ruchy. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie paneli elastycznych w kroku i pod kolanami, dzięki którym spodnie są wygodne zarówno przy wsiadaniu i zsiadaniu z motocykla, jak podczas jazdy. Docenimy to rozwiązanie zwłaszcza przy wdrapywaniu się  na wysokie, off-roadowe motocykle, kiedy to nasza noga, wykopem rodem z filmów karate musi zawędrować na drugą stronę maszyny. Warto również wspomnieć o zastosowanym materiale antypoślizgowym, który począwszy od wnętrza ud, poprzez cały krok skutecznie eliminuje efekt przesuwania się na siedzeniu motocykla. By spodnie zbytnio nie uwierały przy mocniej zgiętych kolanach na wysokości rzepki poliamid wzbogacono o stretch, przez co materiał na kolanie nie ciągnie się, tylko anatomicznie pracuje z całą nogą. Podobne rozwiązanie znajdziemy z tyłu spodni na wysokości nerek, by po spięciu z kurtką można było swobodnie pracować tułowiem.  Poniżej kolana rzuca się w oczy delikatny slider. Proszę nie mylić ze sliderami w spodniach sportowych. To niewielkie ślizgi PU z dodatkowymi wlotami wentylacyjnymi. Będąc na tej wysokości natrafiamy na protektory wewnętrzne, również znane z górnej części zestawu Off Router, czyli poczciwe ochraniacze YF spełniające normę EN 1621-1. Są to porządne, poliuretanowe ochraniacze, które bardzo neutralnie się układają, nie powodując dyskomfortu nawet przy dłuższej jeździe. Testowane spodnie posiadają również protektory bioder Temperfoam, czyli pianki absorbującej i rozpraszającej energię uderzenia.  Mówiąc krótko, przy wzroście siły uderzenie (np. uderzenie w trakcie upadku) protektor twardnieje, natomiast podczas zginania kolana, czy normalnego użytkowania, jest elastyczny i ułatwia dopasowanie do ciała. Za bezpieczeństwo bierne odpowiadają odblaski 3M Scotchlite, które umieszczono na bocznych kieszeniach spodni, czyli tam gdzie potencjalny sprawca wypadku powinien je zauważyć.

 

>>Materiały stosowane w odzieży motocyklowej – kompendium<<


Spodnie Off Router posiadają wewnętrzną warstwę ocieplającą oraz  membranę oddychającą i wodoodporną Humax®. I tutaj również analogicznie do kurtki. Membrana wpięta na suwaki, a ocieplenie na guziki. Szkoda, że producent nie zdecydował się na bardziej ergonomiczne i wygodne mocowanie podpinki przy pomocy suwaków. Membrana, pod względem wodoodporności spełnia swoje zadanie. Podczas trzygodzinnej jazdy w deszczu nie puściła wilgoci. Sporą zasługę w tym miała również impregnacja zewnętrzna Nano-Tex®, dzięki której woda nie wsiąka w materiał lecz po nim spływa. Membrana pod kątem oddychalność również nie zawodzi.

 

      

Lekarstwem na  upalny dzień są wloty wentylacyjne. Do dyspozycji mamy pionowy wlot na udzie oraz pod nim o długości ok 20 cm, niewielki wlot na kolanie, a także penel mesh przy rozpiętej nogawce.


W temperaturach do 25°Ckomfort termiczny jest zachowany na zadowalającym poziomie. Problem zaczyna się kiedy temperatura przekroczy 25 kresek, a kiedy osiągnie 30, mimo zastosowanie bielizny termoaktywnej nie ma szans na odprowadzenie wilgoci. Membranę, oraz podpinkę wypniemy błyskawicznie.

 

W spodniach znajdziemy 6 kieszeni. Poza typowymi kieszeniami w górnej części spodni, znajdziemy dwie boczne kieszenie cargo, oraz naszyte na nich mniejsze kieszonki, w których bez problemu upchniemy pilota do bramy czy zapalniczkę bądź scyzoryk. Warto nadmienić, iż wodoodporne są kieszenie cargo. Spodnie można swobodnie regulować w pasie oraz w nogawkach. W pasie oprócz elastycznej wstawki stretch mamy dwa rzepy do regulacji. Rzepy pozwalają regulować obwód pasa o około 10 cm. Jedna rzepa wymaga przekładania za każdym razem przy zakładaniu spodni przez szlufkę zapięcia. Przy dwutorowym zapięciu spodni, mocnym ekspresie YKK uważam to za przesadę i zbędne utrudnienie gdyż szlufka jest dość wąska i trzeba precyzyjnie przewlekać pasek. U konkurencyjnych marek (Ixon, Macna, Rst, Held, Alpinestars, Adrenaline) takie rozwiązanie nie występuje. Nogawka rozpinana pionowym suwakiem poszerza się o 15 cm, dodatkowo zaopatrzona została w krótki rzep. Przydał by się jednak dodatkowy ściągacz jak w przypadku modelu Ventura Gt. Na pochwałę zasługuje zewnętrzne wykończenie nogawek  od strony łydki materiałem żaroodpornym z wplecionym Kevlarem.


Off Router posiada ciekawy patent, który umożliwia odpięcie nogawek poprzez suwak dzięki, któremu w szybki i łatwy sposób zmienimy turystyczne spodnie w lżejsze szorty.  Spodnie posiadają możliwość spięcia z kurtką za pomocą długiego lub krótkiego suwaka. Dobrze również wygląda podwyższenie stanu na narkach, również zaopatrzone w elastyczny panel. W zasadzie wyklucza konieczność zakładania pasa biodrowego.


Spodnie w cenie niespełna 900 zł, wraz z kurtką (1140 zł) dają komplet w rozsądnej cenie, dający wiele możliwości zastosowań, dobre materiały oraz przede wszystkim funkcjonalność. Reasumuąc nasi przyjaciele z zachodu wypuścili kolejny udany produkt, który ma trafić w szersze grono odbiorców i jak test pokazał są ku temu przesłanki. 

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany