Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Jaki nowy motocykl turystyczny? Yamaha Tracer 700, 900 i 900 GT! Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Jaki nowy motocykl turystyczny? Yamaha Tracer 700, 900 i 900 GT!

Motocykl to pojazd, który może spełniać różne marzenia. Jedni cieszą się z pokonywania krętych wstęg wyścigowych torów, inni liczą oszczędzony czas i pieniądze przeciskając się przez zatłoczone miasta, kolejnym wystarczy niedzielna przejażdżka w piękną pogodę i zazdrosne spojrzenia przechodniów. Jeżeli każda z tych motocyklowych dróg w jakimś stopniu jest ci bliska, a dodatkowo jednoślad jest dla ciebie synonimem dalekich wypraw, zwiedzania świata i tysiąca kilometrów nawijanych na koła – na pewno zainteresują cię te trzy Yamahy Tracer: 700, 900 oraz 900 GT.

Yamaha Tracer 700 - coś dla początkującego globtrotera

 

Nieważne, czy dopiero zaczynasz swoją motocyklową przygodę, kontynuujesz ją po przerwie, czy też jeździsz od kilku lat mniejszymi motocyklami – Tracer 700 to sprzęt, który rozkocha cię w dalekich wyjazdach. Motocykl ten zbudowano na bardzo przyjaznej dla użytkownika platformie, wyposażonej w niezwykle przyjemny, bezawaryjny i dynamiczny 2-cylindrowy, rzędowy silnik. Wygodna pozycja za kierownicą, dobra osłona przed wiatrem, niesamowita zwrotność i lekkość prowadzenia, bogaty pakiet wyposażenia dodatkowego – to wszystko sprawia, że każda kolejna wycieczka na Yamasze Tracer 700 będzie dłuższa od poprzedniej.

Motocykl ten należy do segmentu Sport Tourer, zatem powinna grać w nim także sportowa nuta. Przekonacie się o niej, gdy pokonywana przez was droga stanie się kręta, albo odwiedzicie imprezę torową spod znaku „track day”. Specjalnie zaprojektowana geometria podwozia, wysoko poprowadzony wydech, wydajne hamulce – wszystko to sprawia, że Tracer 700 wprost uwielbia dynamiczną jazdę.

 

Tracer 700 to bardzo uniwersalny, turystyczny motocykl o sportowych aspiracjach. Jeżeli jednak jego 75-konny silnik wydaje się wam za mały, to…

 

 

Yamaha Tracer 900 - jeszcze większy wachlarz możliwości

 

W 2018 roku Yamaha pokazała odświeżonego Tracera 900, zastąpił on model będący na rynku od 2015 roku, model który cieszył się niesłabnącą popularnością. Włodarze Yamahy postanowili jednak ulepszyć swoją sportowo-turystyczną broń. Jak? W nowym Tracerze wydłużono wahacz, aby poprawić stabilność prowadzenia przy większych prędkościach, przekonstruowano ramę pomocniczą tak, aby możliwe było zamontowanie twardych i kufrów bocznych, ulepszono przednią szybę i wzbogacono ją o mechanizm pozwalający na jej regulację w czasie jazdy w zakresie 5 cm, zmieniono kształt kierownicy i skrócono ją o 10 cm, m.in. przez usunięcie jej ciężkich końcówek, wydłużono sety podnóżków pasażera o 33 mm co poprawiło komfort jazdy na tylnym siedzeniu, przekonstruowano również kanapę kierowcy i podniesiono ją wyżej o 5 mm oraz w końcu zmodernizowano, choć niedrastycznie, linię całego motocykla – pojazd ma teraz inną lampę, a boczne plastiki inny kształt.

 

Najmniejszym zmianom nie została jednak poddana jednostka napędowa Tracera 900, czyli trzycylindrowa rzędówka o pojemności 847 ccm, mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym sięgającym dokładnie 87,5 Nm. Dlaczego? Bo to motor, którego praktycznie nie da się poprawić, choć osiągi zapisane na papierze wcale tego nie zapowiadają, to dostarcza on niezapomnianych, sportowych emocji. Silnik ten ma ogromny potencjał użytkowy, zapewnia moc i moment obrotowy dokładnie tam, gdzie go potrzebujemy podczas jazdy po mieście, czy też podczas pokonywania turystycznych kilometrów. CP3 – bo takie oznaczenie ma ta jednostka, jest idealnym kompromisem między sportowymi osiągami a codzienną użytecznością. Jest elastyczna, mocna, ciągnie bez zająknięcia od samego dołu i napędza Tracera 900 bezproblemowo do ponad 200 km/h.

 

 

Tracer 900 GT - turystyka na bogato

 

GT, czyli Gran Tourismo - to wersja posiadająca wszystkie zalety zwykłej 900-tki, wzbogacona jednak o kilka ułatwiających dalsze podróże gadżetów. Jakich? Różnic jest dokładnie sześć. Po pierwsze zawieszenie – wersja GT posiada w pełni regulowany przedni zawias oraz tylny z możliwością zmiany ustawienia napięcia wstępnego oraz odbicia. GT-ek posiada również w standardzie takie nieocenione w podróży akcesoria jak tempomat, grzane manetki, kufry boczne oraz mniej przydatny w turystyce, ale jakże przyjemny dodatek, ze sportowym DNA, jakim jest quickshifter. Ostatnią różnicą jest kolorowy wyświetlacz TFT, taki sam jak ten znajdujący się na pokładzie flagowego modelu YZF-R1.

 

Yamaha Tracer 900 to motocykl, który pozwoli ci na wygodną jazdę w każdych warunkach drogowych i pogodowych, zarówno w trakcie przelotów „wokół komina” jak i podczas „wypraw życia”. Tracer 900 posiada wystarczająco dużo sportu w swoich genach, by pozwolić swojemu właścicielowi na udział w imprezach torowych typu „track day”. Wszystko to sprawia, że Tracer od 2015 roku jest motocyklem rozważanym przez praktycznie każdego motocyklistę chcącego kupić motocykl turystyczny ale taki, który będzie posiadał również wielką dozę uniwersalności.

 

 

Ceny:

 

  • Tracer 700 – od 34 900 zł
  • Tracer 700 GT – od 38 900 zł
  • Tracer 900 – od 45 900 zł
  • Tracer 900 GT – od 54 900 zł.

 

Szczegółowa oferta i lista dealerów dostępna na stronie www.yamaha-motor.pl.

 

Więcej o motocyklach Yamaha

Powiązane materiały

PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści