Triumph podpisał 3-letnia umowę z Dorna – posiadaczem praw handlowych firmy MotoGP™ w zakresie dostarczania dedykowanych trzycylindrowych silników o pojemności 765ccm, które są opracowane na bazie zespołu silnikowego nowych modeli Triumph, serii Street Triple z rocznika 2017.
Nowy silnik to udoskonalona wersja 765ccm zaczerpnięta od modelu Street Triple RS, obecnego w sieci dealerskiej od tego roku.
Zmiany z cywilnej wersji Street Tripla RS dla Moto2™ dotyczą następujących elementów:
– zmodyfikowana głowica cylindra z ulepszonym portem wlotu i wylotu dla zoptymalizowanego przepływu
– zawory tytanowe oraz mocniejsze sprężyny zaworów dla zwiększonych obrotów
– wydłużenie przełożenia 1go biegu -wyczynowe sprzęgło o większej wydajności
– zmodyfikowany alternator o niższej bezwładności
– specjalistyczne ECU (Engine Control Module) opracowane z Magneti Marelli
– pokrywy silnika o zredukowanej szerokości
– zmodyfikowany kolektor wydechowy
Silnik
Opierając się na zespole silnikowym nowego modelu Street Triple z 2017 roku, trzycylindrowy silnik o pojemności 765ccm Triumph Moto2™ został dostosowany tak, aby dostarczać jeszcze większą moc i moment obrotowy.
Wizualizacja pracy silnika Triumph 765