S1000RR ponownie mogą eksplodować - Motogen.pl

Okazuje się, że motocykle BMW S1000RR z 2012 muszą szybko odwiedzić dealerów, by uniknąć rozrywek związanych z eksplodującym silnikiem… znowu.

Ponownie silniki z S1000RR mogą wybuchnąć. Wszyscy pamiętamy szeroko zakrojoną akcję serwisową, kiedy maszyny te weszły do sprzedaży. Teraz znowu nowe motocykle S1000RR są wzywane do serwisu. Łącznie na świecie akcja objęła 1414 maszyn. W Polsce znalazło się około 20 motocykli posiadających tę wadę fabryczną. Śruby korbowodu mogą się obluzować przy większych obrotach lub kiedy silnik pracuje przy wyższej temperaturze, co może doprowadzić do katastrofalnych skutków, czyli poważnego uszkodzenia silnika.

Wada fabryczna wystąpiła w partii maszyn wyprodukowanych między 1 września 2011 a 10 kwietnia 2012.

Więcej o motocyklach BMW