Pogłoski o ostatecznym końcu Hayabusy okazał się na szczęście nietrafione. Nowa Hayabusa jest właśnie budowana, a dokumenty dotyczące jej poszczególnych komponentów spływają powoli do urzędów patentowych na całym świecie. Niedawno wypłynęły szkice układu wydechowego, który będzie miał dosyć ciekawą, asymetryczną budowę.

Twórcy tego elementu motocykla nie mają w dzisiejszych czasach łatwo. Układy wydechowe muszą brzmieć dobrze, ale być ciche. Poprawiać osiągi maszyny, ale zatrzymywać przy tym jak najwięcej zanieczyszczeń. Słowem – godzić totalnie różne potrzeby zainteresowanych stron.

Nowy system 4 w 2, zastosowany przez Suzuki w nowej Hayabusie będzie musiał pomóc spełnić surowe wymagania nowej normy Euro 5. Jest on asymetryczny – jedna rura jest wyraźnie grubsza od drugiej. Umieszczono tam specjalny zawór, który otwiera się dopiero na wysokich obrotach. Dzięki temu rozwiązaniu na niższych obrotach spaliny w dyskretny i cichy sposób uchodzą cieńszymi rurami, nie drażniąc otoczenia.

Chętnie zobaczylibyśmy nową Hayabusę już na jesiennych targach EICMA. Miejmy nadzieję, że Japończycy zdążą z pracami – wymagania wobec następcy legendy są naprawdę wysokie.