Nadjeżdża Benelli 902S. Dostanie więcej mocy i mniej kilogramów - Motogen.pl

902S będzie mocniejszą wersją udanego nakeda 752S, który cierpi na lekką nadwagę. Po 902S spodziewamy się tłustego wyposażenia i dreszczyku emocji.

Model 752S jest, naszym zdaniem, jednym z najbardziej udanych nakedów na rynku. Zgrabnie łączy atrakcyjny design, bardzo dobre własności jezdne, dynamiczny silnik i atrakcyjną cenę. W Europie takie połączenie przynosi efekt w postaci dobrych wyników sprzedaży, trudno się zatem dziwić, że producent ma w planach rozwijanie tej konstrukcji.

Z informacji płynących z Chin, skąd pochodzi macierzysta firma QJ, wynika, że Benelli pracuje nad mocniejszą wersją nakeda 752S – 902S. W podstawowej wersji pracuje dwucylindrowy silnik o pojemności 752 cm3 i mocy 77 KM. Jednostka ta to dwie trzecie trzycylindrowego pieca z dawnych Benelli TnT 1130.

Nowa, mocniejsza wersja nakeda – 902S, otrzymać ma również dwucylindrowy silnik, ale o większej pojemności (904 cm3) i mocy – mówi się o 106 KM. Co ciekawe, jak wynika z informacji płynących z Chin, 752S i 902S będą mieć niemal identyczne wymiary, w tym także rozstaw osi, a także koła i opony. Zdjęcia poglądowe, które pojawiły się w sieci wskazują, że oba motocykle będą bardzo podobne.

Na pokładzie 902S, jak przystało na mocnego nakeda, znajdzie się wyposażenie z górnej półki. Zawieszenie sygnowane będzie marką Marzocchi, hamulce zaś pochodzić będą od Brembo. Być może 902S będzie także nieco lżejszy od 752S, który cierpi na lekką nadwagę – ma 226 kg. 902S ma ważyć 222 kg, co wprawdzie również nie jest wartością imponującą, jednak w tym przypadku stosunek mocy do masy jest znacznie korzystniejszy.

Na razie nie ma informacji na temat choćby przybliżonej daty prezentacji 902S w Europie. Z tego powodu nie mamy również informacji nt. ceny 902S. Biorąc jednak pod uwagę, że 752S kosztuje 33900 zł, możemy przypuszczać, że cena mocniejszego nakeda będzie oscylować wokół 40 tys. zł.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany