MV Agusta F4 – nowe wcielenie - Motogen.pl

Nowa MV Agusta F4 nareszcie już jest! Na targach Eicma odbyła się oficjalna premiera nowego wcielenia tego już niemal legendarnego jednośladu.

Motocykl zyskał nowy, ostrzejszy wygląd, który jednak czerpie bardzo dużo z maszyny zaprojektowanej przez Massimo Tamburiniego. Przednie światło, przypominające nieco diament, zyskało ledowe elementy. Styliści pozostawili także układ wydechowy zakończony czterema – teraz kwadratowymi, zamiast okrągłych – tłumikami, biegnący pod siedzeniem. Przeprojektowano również owiewki, które prezentują się bardziej agresywnie. Projektanci postanowili pozostawić też jednostronny tylny wahacz, który jest charakterystycznym elementem tego motocykla. Kierunkowskazy, oczywiście, wkomponowano w obudowę lusterek. Wyglądu maszyny dopełnia ostry zadupek zakończony dwiema lampami. Trzeba przyznać, że F4 prezentuje się co najmniej świetnie.

Kierowca ma do dyspozycji duży wyświetlacz, na którym, oprócz podstawowych funkcji, takich jak prędkość, obroty czy zapięty bieg, znajdzie również lap timer oraz informacje o działaniu kontroli trakcji.


Nowa wersja
F4 została wyposażona w rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 998 ccm zasilany wtryskiem paliwa. Jednostka generuje teraz 186 KM przy 12 900 obr./min i 114 Nm przy 9500 obr./min lub w słabszej wersji 100 KM przy 9200 obr./min i 90 Nm przy 5500 obr./min. Do kompletu F4-ka dostała sześciostopniową skrzynię biegów. Producent twierdzi, że prędkość maksymalna to 305 km/h (słabsza wersja osiągnie nieco mniej, bo 249 km/h). Motocykl na sucho waży 192 kg.

Serce jednośladu umieszczono w aluminiowej, kratownicowej ramie. Z przodu znajduje się widelec upside-down, natomiast z tyłu zamontowano jednostronny wahacz wykonany z lekkich stopów oraz centralny amortyzator. Zawieszenie nowej F4 jest, oczywiście, w pełni regulowane. Za hamowanie odpowiadają, jak w większości włoskich motocykli, produkty Brembo. Z przodu znajdują się dwie 320-milimetrowe pływające tarcze z zaciskami monoblok z czterema tłoczkami. Z tyłu natomiast znajduje się pojedyncza 210-milimetrowa tarcza z czterotłoczkowym zaciskiem. Zdecydowanie nowa MV Agusta F4 jest nie tylko piękna, ale może dać kierowcy naprawdę sporo radości z jazdy.

 

Więcej o motocyklach MV Agusta