BMW Motorrad wycofuje się z wystaw motocyklowych jak EICMA i INTERMOT [dlaczego i co z tego?] - Motogen.pl

BMW Motorrad stawia na prezentacje internetowe. Pozwoli to lepiej zaplanować premiery w skali roku oraz skuteczniej dotrzeć do grup docelowych. Międzynarodowe wystawy motocyklowe zostają odstawione do lamusa…

Centrala BMW Motorrad kilka dni temu opublikowała ciekawą informację na swojej stronie prasowej. Komunikuje w nim, że cała motocyklowa marka BMW Motorrad wycofuje się z uczestnictwa w tradycyjnych, międzynarodowych wystaw motocyklowych – wskazując szczególnie na wystawy EICMA we Włoszech oraz INTERMOT w Niemczech.

Zamiast targów i wystaw, BMW Motorrad mocniej skupi się na prowadzeniu prezentacji cyfrowych, także na żywo.

Dlaczego?

Istotny argument przedstawiony przez BMW Motorrad to fakt, że dzięki odejściu od uczestnictwa w wystawach (które odbywają się raz w roku, zawsze w październiku/listopadzie), firma będzie mogła skupić się na skuteczniejszym zaplanowaniu premier oraz produkcji nowych modeli w skali całego roku.

Drugim argument wiąże się z globalnym trendem cyfryzacji komunikacji. Nowoczesne media (także społecznościowe) pozwalają producentowi w lepszym stopniu dotrzeć do grup docelowych dla każdego modelu motocykla oraz wywołać skuteczniejszą interakcję z klientem i zapewnić lepszy dostęp do informacji o nowych modelach – szczególnie w skali światowej.

Nieoficjalnie należy też pamiętać, że uczestnictwo w takiej międzynarodowej wystawie oznacza ogromny koszt dla firmy, który z pewnością nie przekłada się na bezpośredni zwrot.

BMW na WMS 2019

Co z tego wynika?

Co wynika z takiej zmiany? Wydaje nam się, że nic szczególnego. Nie oszukujmy się, zdecydowana większość osób, które mogły na własne oczy zobaczyć nowości na Eicmie lub na Intermocie, to dziennikarze z Europy Środkowej. A co z klientami z całego świata, którzy i tak oglądali nowości w internecie?

Ponadto wciąż zostają wystawy krajowe, na których każdy zainteresowany będzie mógł zobaczyć wszystko na raz. Można zejść na jeszcze bardziej bezpośredni poziom, na żywym przykładzie: aktualna strategia polskiego oddziały BMW Motorrad wygląda tak, że w czasie premiery nowego modelu, każdy salon ma tenże model fizycznie u siebie oraz zaprasza klientów i motocyklistów na dni otwarte związane z premierą.

A wyniki sprzedaży?

Jeżeli ktoś miałby wątpliwości dotyczące tego, czy wycofanie się z wystaw jest dobrą decyzją, BMW śpieszy z liczbami.

W skali całego świata, pomimo trudności pandemicznych, BMW Motorrad w roku 2020 zanotowało drugi w kolejności największą liczbę sprzedanych motocykli w historii firmy.

Z kolei BMW Motorrad Polska, pomimo odwołania warszawskiej wystawy motocykli w marcu 2020, zanotowało największą sprzedaż w historii polskiego rynku.

Można?

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany