Motocyklowe początki koncernu Mazda: Go, GA, DA, DB, DC,K360, T-2000 Jakub Olkowski 9 października 2019 Ciekawostki, Moto-Legendy, Motocykle Pierwsze sześć motocyklowych prototypów zbudowano w 1929 roku. Rok później do sprzedaży trafiło 30 motocykli. Prototypowy motocykl Mazda z 1929 roku, napędzana dwusuwem 250ccm… W 1931 roku zbudowano Mazdę-Go, czyli trzykołową ciężarówkę. Specjalnie do niej opracowano układ napędowy opierający się na jednocylindrowym silniku o pojemności 482 ccm generującym 9,4 KM. Przeniesienie napędu odbywało się za pomocą trzybiegowej skrzyni przekładniowej wyposażonej w bieg wsteczny (ciekawe czy zaprezentowany rok później HD Service Car posiadał wsteczny bieg…). Tylna oś została wyposażona w mechanizm różnicowy. Mazda-Go Napęd produkowany przez lata przetrwał wojnę a następnie został wykorzystany do takich projektów jak Hopestar czy Daihatsu Midget. Po kilku latach zaprezentowano zmodyfikowaną wersję DB, DC a następnie KC oraz GA, z 1938 roku, którego produkcję wznowiono już po zakończeniu II Wojny Światowej, w 1945 roku. GA otrzymał mocniejszy silnik o pojemności 669 ccm generujący 13, 7 KM. Przy masie własnej 580 kg mógł zabrać 500 kg ładunku. Mazda DB oraz GA… Gama typów Mazda-Go w czasach powojennych doczekała się kontynuacji w postaci trójkołowych ciężarówek między innymi Mazda – K360 i T2000 dostę;nych w wersjach towarowych ale i osobowych (najprawodpodobniej były wzorem do stworzenia wszechobecnych w Azji, taksówek zwanych tuk-tukami… Od góry: Mazda K360 oraz T-2000… Mimo, że Mazda z czasem przestała angażować się w produkcję trójkołowców (ostatni nowy model został zaprezentowany w 1959 roku a był nim T-1100/1500), warto pamiętać o tym epizodzie – w końcu w momencie debiutu były to pojazdy dość nowoczesne w swoim segmencie. Warto także wspomnieć, że użytkowe, trójkołowe pojazdy z czasem ewoluowały w czterokołowe mikrovany i pojazdy dostawcze, do dzisiaj z powodzeniem użytkowane w zatłoczonych metropoliach całego świata…