Honda VTX 1300 - dane techniczne, spalanie, przyspieszenie - Motogen.pl

Honda VTX 1300 to japoński motocykl typu cruiser cieszący się bardzo dobrymi opiniami wśród użytkowników: niezawodny i lubiany.

Honda VTX 1300 została zaprezentowana w 2002 roku. Motocykl był sprzedawany w latach 2003-2009. Równolegle marka Honda oferowała większy, cięższy i znacznie mocniejszy model Honda VTX 1800 zbudowany na bazie zupełnie innych podzespołów.

Honda VTX 1300 – dane techniczne

Dane techniczne Hondy VTX 1300 wyraźnie wskazują na przyjazny charakter tego krążownika. Moc maksymalna VTX 1300 wynosi 74 KM. Dwucylindrowy silnik V2 zdecydowanie preferuje spokojną jazdę. Poniżej podstawowe dane techniczne tego modelu: 

Dane techniczne VTX 1800:

Silnik: V2, chłodzony cieczą
Pojemność: 1312 cm3
Średnica x skok tłoka: 89,5 x 104,3 mm
Stopień sprężania: 9,2:1
Moc maksymalna: 74 KM przy 5000 obr./min.
Moment obrotowy maks.: 123 Nm przy 3000 obr./min.
Skrzynia biegów: manualna, 5-biegowa
Przeniesienie napędu: wał
Skok przedniego zawieszenia: 130 mm
Skok tylnego zawieszenia: 91 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 18 litrów

Honda VTX 1300 C

Honda VTX 1300 – wymiary

Całkowite wymiary Hondy VTX 1300 to 2575 mm długości oraz 960 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi 1661 mm. Wysokość siedzenia Hondy VTX 1300 to 695 mm. Minimalny prześwit wynosi 140 mm. Warto podkreślić, że są to zupełnie inne wymiary w porównaniu do większej Hondy VTX 1800.

Honda VTX 1300 – waga

Ile waży Honda VTX 1300? Waga na sucho bez płynów to niespełna 291 kg. Waga motocykla gotowego do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa wynosi 320 kg. Honda VTX 1300 nie jest lekkim motocyklem, ale dzięki nisko usytuowanemu siedzeniu stosunkowo łatwo można sobie z tą wagą poradzić.

Honda VTX 1300 – spalanie

Średnie spalanie Hondy VTX 1300 deklarowane przez producenta to nieco ponad 5 l/100 km. Użytkownicy VTX 1300 deklarują zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 6 l/100 km, o ile mowa o stosunkowo spokojnej jeździe. Ciekawostką jest fakt, że jest to spalanie na zbliżonym poziomie to mocniejszej Hondy VTX 1800 z większym silnikiem.

Honda VTX 1300 – prędkość maksymalna

Prędkość maksymalna Hondy VTX 1300 to około 180 km/h. Należy tu jednak pamiętać, że VTX 1300 to motocykl typu cruiser i szybka jazda, czy tym bardziej jada z prędkością zbliżoną do prędkości maksymalnej, nie jest tym do czego ten model został stworzony.

Honda VTX 1300 – przyspieszenie

Honda VTX 1300 oferuje wyraźnie słabsze przyspieszenie w zestawieniu z mocniejszą VTX 1800. Jednocześnie wciąż jest to przyspieszenie pozwalające na dynamiczną jazdę i szybkie starty pod świateł (większość samochodów zostaje bardzo daleko w tyle…). Testy wykazują, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Hondzie VTX 1300 poniżej 6 sekund.

Honda VTX 1300 – wady i zalety

Opinie na temat Hondy VTX 1300 są na ogół bardzo pozytywne. Jako zalety użytkownicy często wymieniają bardzo niską awaryjność, czy wręcz niezawodność tego modelu. Zaletą jest trwały silnik oraz poziom komfortu (o ile ktoś preferuje tego typu pozycję za kierownicą) i cała szeroko pojęta technologia Hondy.

Kolejne zalety VTX 1300 to stosunkowo duża dostępność części zamiennych oraz spora ilość różnych dostępnych akcesoriów na rynku (np. oparcia, szyby itp.).

Główne wady VTX 1300 to z kolei niezbyt mocne hamulce (Honda VTX 1300 ma z przodu tylko pojedynczą tarczę hamulcową podczas gdy VTX 1800 ma już dwie tarcze z przodu). Według niektórych opinii wady VTX 1300 to również trudność manewrowania przy małych prędkościach (spora masa własna) oraz nieporęczność w ruchu miejskim (waga i rozmiary).

Honda VTX 1300 – cena

Cena używanej Hondy VTX 1300 będzie się oczywiście wahać w zależności od stanu, rocznika, wyposażenia, czy przebiegu danego modelu. Rozstrzał cen na polskich portalach ogłoszeniowych jest dość duży i są to ceny od kilkunastu tysięcy złotych do nawet blisko 30 tys. zł.

Ceny egzemplarzy VTX 1300 z początkowych lat produkcji na ogół mieszczą się w zakresie 15-20 tys. zł. Egzemplarze z roczników 2005-2006 kosztują od 18 do 25 tys. zł. Z kolei ceny tych najświeższych, wyprodukowanych po 2007 roku wahają się w zakresie 20-28 tys. zł.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany