Nowoczesna Aprilia RSV4, po sprawnej modyfikacji owiewek i designu, wygląda zupełnie jak Aprilia RS250 z 1995 roku! Co za custom!
Aprilia RS250 to legendarny motocykl sportowy, produkowany w latach 1995-2002. Ma dwusuwowy silnik, jest bezkompromisowy, technologię czerpie prosto z torów wyścigowych.
Gwenael Barthélémy to 50-letni motocyklista, pasjonat, z pochodzenia Francuz. Poza tym, że zbudował w życiu kilka motocykli customowych, szczególnie uwielbia markę Aprilia. Gdy Gwenael w 2019 roku kupił swojego wymarzonego superbike’a RSV4 1100 Factory, motocykl nie pozostał długo w seryjnej formie.
Restomod to modyfikowanie klasycznych pojazdów z użyciem nowoczesnego designu i technologii. A czym jest modyfikowanie nowoczesnego motocykla, aby wyglądał jak klasyk? Odwrotny restomod?
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/Aprilia-RS250-1995-1024x726.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/RSV4-1100-restomod-RS250-Aprilia-2-1024x682.jpg)
Jak przerobić RSV4 1100 na RS250?
Gwenael postanowił, że jego nowoczesny superbike musi wyglądać jak klasyczna wyścigówka RS250. Oczywiście zwykłe „przełożenie” owiewek nie wchodziło w grę, bo kształty i rozmiaru zupełnie się nie zgadzały. Trzeba było więc odpowiednio przemyśleć stworzenie owiewek od nowa – przy zachowaniu odpowiednich proporcji i linii.
Efekt jest piorunujący! Motocykl wygląda jak klasyczna RS250, a w środku ukrywa się 214-konny silnik V4 z najnowocześniejszą elektroniką, na niesamowicie kompetentnym podwoziu.
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/RSV4-1100-restomod-RS250-Aprilia-1-1024x682.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/RSV4-1100-restomod-RS250-Aprilia-4-1024x682.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/RSV4-1100-restomod-RS250-Aprilia-5-1024x682.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/RSV4-1100-restomod-RS250-Aprilia-6-1024x682.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/RSV4-1100-restomod-RS250-Aprilia-12-1024x682.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/RSV4-1100-restomod-RS250-Aprilia-13-1024x682.jpg)
Barthélémy nie robił wszystkiego własnoręcznie – on był pomysłodawcą, on opracowywał projekty, ale przy wykonaniu poszczególnych elementów współpracował z kilkoma różnymi, wyselekcjonowanymi przez lata firmami.
Co ciekawe, w „klasyczne” owiewki wkomponowano nowoczesne lusterka z RSV4 zintegrowane z kierunkowskazami.
Corbex z Genevy zbudowało przedni wspornik, aby dało się zamontować klasyczny, oryginalny reflektor. Trzeba było także wykonać kilka aluminiowych wsporników i mocowań. Ta firma odpowiedzialna była też za malowanie – co ciekawe, pomalowane jest wszystko, a jedynie logo Aprilia i kształt lwa na froncie to naklejki.
Ekipa Carbone Junkie odpowiedzialna była też za całą tylną sekcję wykonaną w formie monocoque. Przeprowadziła też adaptację owiewek przednich, adaptację tylnego błotnika z karbonu i wykonanie 2 wlotów powietrza z karbonu.
Aby klasyczny reflektor współpracował z nowoczesną wiązką, modyfikacje przeprowadziła firma Jake Apiata. Z kolei kanapę zgodną z całą linią (i oryginałem) wykonało Biman.
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/RSV4-1100-restomod-RS250-Aprilia-3-682x1024.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/RSV4-1100-restomod-RS250-Aprilia-7-819x1024.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/RSV4-1100-restomod-RS250-Aprilia-8-819x1024.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/RSV4-1100-restomod-RS250-Aprilia-9-682x1024.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/RSV4-1100-restomod-RS250-Aprilia-10-682x1024.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/09/RSV4-1100-restomod-RS250-Aprilia-11-682x1024.jpg)
Gwenael został zapytany przez redakcję MCN, czy planuje stworzyć gotowy zestaw do wizualnego przerobienia RSV4 na RS250. Odpowiedział: „To byłoby świetne, ale mam rodzinę i pracę, a i tak już nie mam czasu aby pracować przy swoich motocyklach!”
Efekt jest piorunujący! Motocykl wygląda, jakby właśnie wyjechał z fabryki. Wygląda prawie jak klasyczne RS250, ale jednak inaczej. Przepiękne! Gwenael zauważył także, że jego dzieło przyciąga ogromną uwagę – ludzie pytają co to za model i czy to jakiś „nowy klasyk”.
Mimo że RSV4/RS250 to ewidentnie motocykl customowy, jest jednak dyskretny… Ale i tak ma własną grawitację.
Więcej od Gwenael Barthélémy znajdziecie na Facebooku: Le Week-End De Course.
Zdjęcia autorstwa Pepito.jpg.
Zostaw odpowiedź