Brabus 1300 R 2022 - limitowany motocykl na bazie KTMa 1290 Super Duke R [dane techniczne, film, zdjęcia, opis, cena] - Motogen.pl

Brabus 1300 R to pierwszy motocykl od niemieckiego tunera samochodów. Zbudowany jest na bazie KTMa 1290 Super Duke R, jest też drogi, limitowany i wypasiony.

W grudniu informowaliśmy Was o patencie dotyczącym motocykla Brabus… No i rzeczywiście, właśnie nastąpiła oficjalna premiera!

Czym jest Brabus?

Brabus istnieje od 1977 roku i specjalizuje się w luksusowym tuningu samochodów, szczególnie Mercedes-Benz. Klienci mogą wybrać gotowy pojazd, albo same dodatki. Brabus buduje także ekskluzywne łodzie. Wcześniej nie miał nic wspólnego z motocyklami, a teraz to się właśnie zmieniło.

Brabus zbudował własny motocykl na bazie KTMa 1290 Super Duke R, czerpiąc elementy zarówno z seryjnej wersji R Evo jak i ze sportowej, limitowanej wersji RR.

G-Classe oraz 1290 Super Duke R po kuracji Brabusa
G-Classe oraz 1290 Super Duke R po kuracji Brabusa

Brabus 1300 R 2022

Informację o motocyklu nazwanym Brabus 1300 R przesyła także oficjalny kanał KTMa, co świadczy o tym, jak bardzo austriacka marka jest zaangażowana w stworzenie projektu.

Brabus 1300 R ma reprezentować to, co najlepsze w obu markach. Mamy więc stylistykę „black and bold”, kute felgi monoblock, karbonowe elementy nadwozia, customowo dopasowaną kanapę, czy stylowe dodatki. Motocykl dostępny będzie w dwóch wersjach kolorystycznych, w łącznej limitowanej liczbie 154 sztuk. O osiągi zadbał KTM.

Najważniejsze cechy Brabus 1300 R 2022:

  • Limitowany do 154 sztuk
  • Zawieszenie półaktywne WP Apex
  • Tłumik skrętu WP Pro Components (WP Apex Pro 7117)
  • 5 trybów jazdy
  • Krótka manetka gazu
  • Wiele elementów z włókna węglowego
  • Kute felgi 9-ramienne BRABUS Lightweight Monoblock Z
  • Podwójny tłumik końcowy BRABUS Slip-on
  • Customowa, podgrzewana kanapa BRABUS
  • Kanały dolotowe BRABUS
  • Osłona reflektora BRABUS
  • Półki zawieszenia BRABUS obrabiane w CNC
  • Regulowane dźwignie hamulca i sprzęgła BRABUS obrabiane w CNC
  • Regulowane podnóżki BRABUS obrabiane w CNC
  • Nakrętki zbiorniczków BRABUS obrabiane w CNC
  • Karbonowa owiewka pod silnikiem BRABUS
  • Karbonowa nakładka siedzenia pasażera BRABUS

Dwie limitowane wersje kolorystyczne Brabus 1300 R

Nowy Brabus 1300 R dostępny będzie w dwóch wersjach kolorystycznych: Magma Red oraz Signature Black. Każdy z kolorów zbudowany zostanie w liczbie 77 egzemplarzy, co oznacza produkcję limitowaną do 154 sztuk. Dlaczego akurat taka liczba? Ponieważ firma Brabus została założona w 1977 roku.

Galeria zdjęć – Brabus 1300 R

Silnik i podwozie w motocyklu Brabus 1300 R

Z technicznego punktu widzenia, zupełnie nowy Brabus 1300 R jest nam znany. Podwozie, zawieszenie, silnik, czy elektronika pochodzą z KTMa 1290 Super Duke.

Silnik V2 o pojemności 1301 ccm generuje 180 KM mocy i 140 Nm momentu. Zawieszenie to inteligentne, półaktywne WP Apex, do dyspozycji są tryby jazdy oraz zaawansowane systemy kontroli trakcji i ABSu. Motocykl gotowy do jazdy, zatankowany w 90% waży 205 kg (czyli dokładnie pomiędzy wersjami KTMa Evo 210 kg oraz RR 200 kg).

Ile kosztuje limitowany motocykl Brabus 1300 R?

Komunikat prasowy podsumowany jest stwierdzeniem, że: „BRABUS 1300 R to o wiele więcej niż tylko niezwykłe wrażenia z jazdy, to także bezkompromisowe oświadczenie o luksusie, ekskluzywności i niezależności.”

Zakup Brabusa 1300 R odbywał się będzie w formie pre-order przez specjalną stronę KTMa. Zakupy startują dokładnie o godzinie 15:00 dnia 14 lutego. Cena? Nie będzie tanio, około 180 000 złotych za sztukę. (Przypomnijmy, że seryjny KTM R Evo to 93 tys., a limitowany RR to 110 tys. złotych.)

Dane techniczne – Brabus 1300 R 2022


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany