Czy Brabus właśnie wchodzi w tuning motocykli? Jest patent na nowy model! - Motogen.pl

Brabus, niemiecki tuner zajmujący się samochodami Mercedes, opatentował właśnie nazwę dla motocykla. Plotki wskazują na KTMa 1290 Super Duke RR…

Brabus to samodzielna firma niemiecka, która specjalizuje się (i praktycznie ogranicza się do) tuningu samochodów Mercedes-Benz. Klienci mogą wybrać albo dodatki do swoich Merców, albo gotowy już samochód z logotypami Brabus, który jest ostro zmodyfikowanym Mercem.

Brabus jest marką dobrze znaną na rynku motoryzacyjnym… Ale do tej pory nie miała nic wspólnego z motocyklami. Ten status właśnie się zmienił.

Brabus Rocket 900 na bazie Mercedesa AMG GT 63 S
Brabus Rocket 900 na bazie Mercedesa AMG GT 63 S

Brabus 1300 R – jest patent!

Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej udzielił Brabusowi patentu na nazwę „Brabus 1300 R”. Nazwa ta może być używana w odniesieniu do produktów w segmentach: „motocykle; elementy strukturalne motocykli; części i akcesoria do pojazdów lądowych; dwukołowe pojazdy silnikowe„.

Proces patentowy jest już oficjalnie zakończony, Brabus uzyskał prawa do nazwy. Tutaj kończą się potwierdzone doniesienia w całej sprawie.

Czy to będzie ostro zmodyfikowany KTM 1290 Super Duke RR?

Brabus wciąż oficjalnie nie pochwalił się wejściem na rynek motocyklowy, ale powyższe doniesienia o patencie są pewne, wynikają z dokumentów urzędu EUIPO. Reszta to już tylko plotki.

KTM 1290 Super Duke RR limitowany do 500 sztuk.
KTM 1290 Super Duke RR limitowany do 500 sztuk.

Plotki te sugerują, że motocyklem bazowym Brabusa 1300 R będzie KTM 1290 Super Duke RR. Przypomnijmy tylko, że RR zaprezentowany w kwietniu, jest mocny (180 KM), ultra lekki (180 kg) i limitowany w produkcji (500 sztuk). Wygląda na to, że Brabus 1300 R będzie skrajnie limitowany… A może wręcz planowana jest tylko jedna sztuka?. Dalej są dwie wersje zdarzeń…

Możliwe, że Brabus pozostawi motocykl w technicznie niezmienionej formie. Modyfikacje obejmą odchudzenie o 5 kilogramów oraz zmiany wizualne. Każdy, kto kiedyś słyszał o Brabusie, może spodziewać się sporej ilości carbonu oraz muskularnej stylistyki.

Możliwe także, że Brabus jednak pogrzebie coś przy konstrukcji motocykla, bo inne źródła donoszą o: skróceniu rozstawu osi o 5 mm; zmianach w przełożeniu napędu końcowego; zwężeniu kierownicy o 30 mm.

Podsumujmy więc: niemiecki tuner na pewno zarejestrował nazwę Brabus 1300 R, ale jaki model będzie bazą? Jakie modyfikacje otrzyma? Ile sztuk powstanie? Tego nie wiemy, ale z pewnością będzie emocjonująco.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany