Nowy wygląd Kawasaki ER-6F zamierzenie nawiązuje do wyglądu ZX-R-y. Motocykl ma duszę sportowca i jak najbardziej nadaje się do sportowej jazdy po winklach, choć równie udanie sprawdza się w korkach czy na autostradzie.
Podwozie Kawasaki ER-6F jest szczuplejsze i bardziej kompaktowe w porównaniu z poprzednikiem. Dzięki zmianom sztywności motocykla i w ustawieniu zawieszenia, motocykl dużo łatwiej i precyzyjniej się prowadzi, pozycja kierującego jest bardziej naturalna, a niskim osobom łatwiej dosięgnąć nogami ziemi.
Motor napędzający Kawasaki ER-6N to 4-suwowy równoległy twin o pojemności 649 cm3, chłodzony cieczą i osiągający 72 KM przy 8500 obr/min. oraz moment obrotowy 66 Nm przy 7000 obr/min. Ulepszono go, by łagodniej oddawał moc. Masa motocykla to 200 kg.