Wybór jest dość ciekawy jak na kraj, w którym najpopularniejsze motocykle mają silniki o pojemnościach do 250 ccm. Nominacje otrzymały również KTM RC390 oraz Suzuki Gixxer. Harley-Davidson Street 750 jest ukłonem nie tylko w stronę rynku indyjskiego, ale również młodszej klienteli. Dzięki temu modelowi producent z Milwaukee chce wychować nowe pokolenie klientów i przekonać tych, którym przeszkadza zbyt duża waga cruiserów czy spore pojemności silników. KTM RC390 to z kolei sportowy motocykl z segmentu „entry level”, na który w Indiach było tylu chętnych, że w pierwszych miesiącach producent nie nadążał z produkcją. Suzuki Gixxer to z kolei naked, który wkrótce doczeka się wersji z owiewkami. Mamy nadzieję, że będzie to pierwszy krok Suzuki w kierunku wprowadzenia małego ścigacza na światowe rynki.
Przeczytaj również: Test Harley-Davidson Street 750
Jury kierowało się takimi parametrami jak cena, wygląd, komfort, bezpieczeństwo, jakość, stosunek możliwości motocykla do jego ceny, innowacyjność i przystosowanie do poruszania po indyjskich drogach. W przypadku ceny wybór jest o tyle zaskakujący, że Street 750 jest najdroższy z prezentowanej trójki. Jednocześnie warto wspomnieć, że w Indiach jest wielu fanów i posiadaczy motocykli marki Harley-Davidson. Street 750 może się podobać. Połączono w nim nowoczesny wygląd, nowe technologie, przyzwoitą jakość i niezłą cenę. W Polsce Harley-Davidson Street 750 kosztuje 32 490 złotych i oczywiście producent musiał pójść na kompromisy rezygnując chociażby z układu ABS.
W poprzednich latach zwyciężały Bajaj Pulsar 220 DTS-Fi, Yamaha R15, Kawasaki Ninja 250R, Honda CB Twister, Honda CBR250R, KTM Duke 200 i Royal Enfield Continental.
Więcej o motocyklach Harley-Davidson